Πέμπτη, 1 Αυγούστου 2013

Εμπορευματοποίηση των δράσεων του Πνευματικού Κέντρου. Το διαδημοτικό φεστιβαλ θεάτρου στους αεριτζήδες.

ΓΡΑΦΕΙ 
Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΨΥΛΛΑΣ

Δύσκολο μέσα στο κατακαλόκαιρο να ασχολείσαι και να γράφεις για... σοβαρά. 
Τα μπάνια του λαού, ακόμα και σήμερα, μέσα σ’αυτή την κρίση, παραμένουν … ιερά. 
Χωρίς λοιπόν να επιχειρήσω περισπούδαστες αναλύσεις, δεν είναι άλλωστε το … γήπεδο μου, θα προσπαθήσω να ερμηνεύσω το νόημα μιας απόφασης του Πνευματικού Κέντρου, με πολύ πολύ… ζουμί.
Σημαντικότερο γεγονός κι απ’την ίδια την απόφαση που πάρθηκε την Πέμπτη 18 Ιουλίου, είναι η πολιτική σκέψη που αναπτύχθηκε, η πολιτική ιδεολογία που καταγράφηκε, μέσα απ’ την οποία περίτρανα αναδείχθηκε η ταύτιση της Δημοτική Αρχής με τις πολιτικές της συντήρησης και του νεοφιλελευθερισμού που ασκούνται από τη σημερινή συγκυβέρνηση.
Το ΔΣ συνεδρίασε χωρίς απαρτία, αλλά με τη σύμφωνη γνώμη όλων των παρευρισκομένων να μην τεθεί θέμα νομιμότητας. 

Η ανάγκη να προχωρήσουν κάποιες δράσεις, οι καλοκαιρινές άδειες, αλλά και η διάθεση να μη δοθεί άλλοθι στην πλειοψηφία, ότι δήθεν παρακωλύεται το έργο της, αφού κάποιες ημερομηνίες ήταν πιεστικές, μας οδήγησαν να νομιμοποιήσουμε μια διαδικασία η οποία θα έπρεπε να επαναληφθεί.  
Το ζήτημα όμως δε βρίσκεται εκεί…
Όλα τα λεφτά ήταν στο τρίτο θέμα: «Λήψη απόφασης για την ανάθεση σε εταιρεία της οργανωτικής υποστήριξης του 6ου Διαδημοτικού Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου του Δήμου Μοσχάτου –Ταύρου»

Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; 
Ο Δήμος μας παραχωρεί στην Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία με την επωνυμία «Κέντρο Ανάπτυξης Ελεύθερης Καλλιτεχνικής Έκφρασης ( Κ.Α.Ε.Κ.Ε )» με έδρα το Μαρούσι, το δικαίωμα της εμπορικής εκμετάλλευσης του Φεστιβάλ. 
Ο Δήμος υποχρεούται να προκαταβάλει στην εταιρεία το ποσό των 5.000 € με αντάλλαγμα υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης και μεταφορών αξίας 15.000 €. 
Την ίδια απόφαση θα κληθούν να πάρουν και οι άλλοι Δήμοι, που συμμετέχουν στο Διαδημοτικό Φεστιβάλ, χωρίς βέβαια να δεσμεύονται από τη δική μας απόφαση. 
Με απλά λόγια δηλαδή, ο Δήμος μας και όποιος άλλος θα συμφωνήσει με τη συγκεκριμένη εταιρεία, θα βάλει 5 χιλιάρικα μετρητά (4.990 για την ακρίβεια, για να αποφύγουμε και τον έλεγχο του Επιτρόπου) και θα εισπράξει 15 σε παροχή υπηρεσιών.
Ποιος είναι λοιπόν αυτός ο καλός Σαμαρείτης που παίρνει 5 και δίνει 15; 

Και είναι πραγματικά τόσο φιλεύσπλαχνη αυτή η εταιρεία ή απλά κάποιοι είναι κατώτεροι των προσδοκιών και των απαιτήσεων της κοινωνίας;
Η δημοτική αρχή προσπάθησε να κλείσει αβασάνιστα το θέμα, χρησιμοποιώντας μια βολική και ταυτόχρονα μπακαλίστικη λογική: «Πού είναι το πρόβλημα, πέντε δίνουμε, δεκαπέντε παίρνουμε».  Η εταιρεία, κατά γενική ομολογία, δε διαθέτει καμιά τεχνογνωσία, καμιά ιδιαίτερη σχέση με το αντικείμενο το οποίο θα κληθεί να διαχειριστεί. 

Τι διαθέτει; 
Προφανώς προσβασιμότητα σε κοινοτικά κονδύλια που αφορούν τον πολιτισμό, ακόμα μεγαλύτερη προσβασιμότητα σε μεγάλες επιχειρήσεις και τραπεζικούς ομίλους (ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ κ.ά) οι οποίοι από τη μια, θα είναι αυτοί που θα προβληθούν μέσα από τις διαφημιστικές δράσεις κι από την άλλη θα χρησιμοποιηθούν ως μέσο πιστοποίησης, ως κράχτης, για την απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων. 
Αξίζει εμπορικά λοιπόν, τόσο πολύ το Διαδημοτικό Φεστιβάλ; 
Παράγει τόση μεγάλη υπεραξία;
Η καλλιτεχνική αξία του Φεστιβάλ και η κοινωνική καταξίωση του θεσμού δεδομένη. 

Συνεπώς, οι δεκάδες χιλιάδες θεατές του Φεστιβάλ σε οκτώ Δήμους της Αττικής, αποτελούν έναν σημαντικό πληθυσμό, για τον οποίο αξίζει να κοπιάσει κάθε έξυπνος επιχειρηματίας, πολύ περισσότερο όταν το κέρδος της διαφήμισης, παντρεύεται και με κοινοτικές επιχορηγήσεις.  
Στη συζήτηση που αναπτύχθηκε κατατέθηκαν ενστάσεις, προβληματισμοί, διαφωνίες, με διαφορετικό πολιτικό προσανατολισμό η κάθε μια και διαφορετική πολιτική αφετηρία.

Τα τελευταία τριάντα περίπου χρόνια, οι κυβερνήσεις, ακολουθώντας πάντα την ίδια συνταγή, συνεχίζουν τη μεταφορά αρμοδιοτήτων, χωρίς τους απαιτούμενους πόρους, θεσμοθετούν την ανεξαρτησία των ΟΤΑ, αλλά κρατούν πάντα τον έλεγχο, κυρίως τον οικονομικό, κυνηγούν υποτίθεται, την αδιαφάνεια και τη διαφθορά, αλλά κλείνουν τα μάτια όταν τις συναντούν, ορκίζονται στο όνομα της ακηδεμόνευτης αυτοδιοίκησης, αλλά κάνουν ό,τι μπορούν για να κυριαρχήσουν κομματικά στο χώρο. 

Την ίδια στιγμή, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, εταιρείες εκπόνησης μελετών και κάθε είδους αεριτζήδες, εκμεταλλευόμενοι το θεσμικό πλαίσιο, την εγγενή αδυναμία αλλά και την ανικανότητα των στελεχών της Αυτοδιοίκησης, γυροφέρνουν και ροκανίζουν, τους έτσι κι αλλιώς περιορισμένους πόρους της, συμμετέχοντας δυναμικά στην πλήρη απορρύθμιση και απαξίωση της. 
Σήμερα, μέσα στην αβεβαιότητα και την οικονομική ένδεια που επέφερε ο Καλλικράτης και η κρίση, η Αυτοδιοίκηση οφείλει να εκμεταλλευτεί όλα τα εργαλεία, όλες τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες που της παρέχονται και σίγουρα όλα αυτά δεν είναι λίγα.
Γιατί λοιπόν, ο Δήμος δεν αναλαμβάνει πρωτοβουλία για τη σύσταση διαδημοτικής επιχείρησης, η οποία θα εκμεταλλευτεί εμπορικά το Φεστιβάλ και θα ψάξει για κοινοτικές επιχειρήσεις; 

Εγχείρημα σίγουρα δύσκολο και κοπιαστικό, καθώς θα πρέπει να συνεργαστούν οκτώ Δήμοι με διαφορετικές προτεραιότητες. 
Ο Δήμος μας, ως ο εμπνευστής και μπροστάρης του Φεστιβάλ, θα μπορούσε να παίξει αποφασιστικό ρόλο στην κατεύθυνση αυτή. 
Το διεκδίκησε πραγματικά ή βολεύεται με την παραχώρηση σε μια ιδιωτική εταιρεία. 
Γιατί;
Γιατί ο Δήμος δεν συστήνει μια Αστική μη κερδοσκοπική Εταιρεία σαν κι αυτή που της αναθέτουμε την εμπορική εκμετάλλευση του Φεστιβάλ; 
Τα όποια κέρδη θα «επενδυθούν» στο ίδιο το Φεστιβάλ αλλά και σε κάθε άλλη πολιτισμική δραστηριότητα του Δήμου. 
Το θεσμικό πλαίσιο παρέχει σημαντική ευελιξία. 
Στην περίπτωση του Ωδείου, ο Δήμος χρησιμοποίησε τα εργαλεία που παρέχει ο νόμος με χαρακτηριστική ευκολία συστήνοντας Κοινωφελή Συνεταιριστική Επιχείρηση. 
Εδώ δηλώνει αδυναμία. 
Απλώς παραδοχή ανικανότητας ή βολεύεται με την παραχώρηση σε μια ιδιωτική εταιρεία
Γιατί;
Γιατί ο Δήμος θα πρέπει να καταβάλει τις 5.000 €; 

Θα αρκούσε η παραχώρηση και εκμετάλλευση των δικαιωμάτων του Φεστιβάλ, αφού μάλιστα παράγουν τόση μεγάλη υπεραξία. 
Μήπως τελικά το ποσό που θα «επενδύσει» η εταιρεία εξαντλείται στα ποσά που θα διαθέσουν οι ίδιοι οι συμμετέχοντες Δήμοι; 
Γνωστή η συνταγή. 
Δώσε μου τα χρήματα σου να τα επενδύσω και θα σου φέρω περισσότερα. 
Με ξένα κόλλυβα δηλαδή…
Και γιατί αυτή η βιασύνη – είμαστε ο πρώτος Δήμος που συμφώνησε με την εταιρεία –μέσα στο κατακαλόκαιρο για μια τέτοια απόφαση;
Αυτά ήταν τα βασικά ερωτήματα που έθεσα, τονίζοντας ότι η παραχώρηση γίνεται χωρίς να’χουμε εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες που διαθέτουμε, δίχως να’χουμε βασανιστεί για να πετύχουμε το μεγαλύτερο δυνατό όφελος. 

Σημειώνω πως η παραχώρηση γίνεται στην πρώτη εταιρεία «που μας βρήκε», αφού δεν προηγήθηκε ούτε πρόσκληση ενδιαφέροντος ούτε ένα στοιχειώδες ψάξιμο στην αγορά. 
Βέβαια η παραχώρηση είναι καθ’όλα νόμιμη, αφού το ποσό που καλείται να καταβάλει ο Δήμος, δεν τον υποχρεώνει σε διαγωνιστικές διαδικασίες. 
Νόμιμο σίγουρα…

Η ουσία του ζητήματος και οι πραγματικές απαντήσεις , νομίζω πως πρέπει να αναζητηθούν στη δήλωση του Προέδρου του ΠΚ, «εμείς δεν έχουμε πρόβλημα με τους χορηγούς… δε θα πληρώνουμε άλλο τον κρατισμό…» χαρακτηριστική του πολιτικού και του ιδεολογικού προσανατολισμού της Δημοτικής Αρχής.
Κι επειδή με μια τέτοια άποψη σίγουρα κανείς δεν μπορεί αβίαστα να διαφωνήσει ή να συμφωνήσει, αξίζει λίγο την προσοχή μας.

Κρατισμός, το άλλοθι καλά κρατεί

Είναι η πολλοστή φορά που ακούγεται από χείλη στελεχών της Δημοτικής Αρχής να ξορκίζεται ο… κρατισμός, ως ο δαίμονας και η αιτία όλων των δεινών της πολύπαθης πατρίδας μας. 

Και είναι πραγματικά οξύμωρο ν’ ακούγεται τόσο έντονα και τόσο συχνά, από ανθρώπους που αυτοπροσδιορίζονται ως σοσιαλιστές, ως η αριστερά του ΠΑΣΟΚ…

Τι είναι αυτό που αναμασούν καθημερινά, προσπαθώντας να μας πείσουν, Τρόικα και Κυβέρνηση σε αγαστή συνεργασία με τα διαπλεκόμενα ΜΜΕ; 

Πως για όλα τα δεινά μας, ευθύνεται ο υπερμεγέθης και αντιπαραγωγικός δημόσιος τομέας και πως η λύση πέρα από τη μείωση του εργασιακού κόστους, πέρα από τη μείωση των μισθών, την απάνθρωπη φορολογία, τη γιγάντωση της ανεργίας, περνά μέσα από την ελαχιστοποίηση του δημόσιου τομέα. 
Το κράτος δεν μπορεί, λένε, να’ναι επιχειρηματίας. 
Συνεπώς μαζικές απολύσεις και στο δημόσιο τομέα, ξεπούλημα (ιδιωτικοποιήσεις και εξυγίανση τις λένε) των φιλέτων της δημόσιας περιουσίας, όλα στην ιδιωτική πρωτοβουλία. 
Η αγορά είναι αυτή που θα ρυθμίσει, μόνη της, όλες τις αρρυθμίες, θα ισορροπήσει, όπως διατείνονται οι θεωρητικοί του νεοφιλελευθερισμού. 
Στο πλαίσιο αυτό, στην εποχή της κατάργησης «του κοινωνικού συμβολαίου», όπως κυνικά δηλώνει ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Μ. Ντράγκι, το κράτος – και κατά συνέπεια κάθε μορφή του – οφείλει να συρρικνώνεται. 
Λιγότερο κράτος, για παιδεία, υγεία, κοινωνική πρόνοια, για τη μείωση της ανεργίας και την πάταξη της φτώχειας, αλλά… περισσότερο κράτος για τη στήριξη του μεγάλου κεφαλαίου και των τραπεζών.

Δεν είναι πρόθεση μου οι βαθιές πολιτικές αναλύσεις. 

Άλλωστε το’παμε, δεν είναι το γήπεδο μου και μάλιστα καλοκαιριάτικα. 
Απλώς βαρέθηκα. 
Βαρέθηκα ν’ακούω για έναν κακό κρατισμό… λες και στην Ελλάδα τα τελευταία τριάντα χρόνια, κυβερνούσε το ΚΚΕ , λες και οι πολιτικές που εφαρμόστηκαν από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, εγκαθίδρυσαν το σοσιαλισμό, επέβαλαν τις κοινωνικοποιήσεις και την αυτοδιαχείριση, την κατευθυνόμενη οικονομία.
Τίποτα βέβαια απ’όλα αυτά δεν έγιναν. 
Αντίθετα στην ανάπτυξη ενός στρεβλού, παρασιτικού ελληνικού καπιταλισμού, αντιπαρατάχθηκε ένας εξίσου στρεβλός, παρασιτικός ελληνικός κρατισμός, σε αγαστή συνεργασία με την κομματοκρατία, το συντεχνιακό συνδικαλισμό, το ρουσφέτι, την αδιαφάνεια και τη διαφθορά χτίζοντας την κάλπικη και δανεική – αλλά τόσο γοητευτική – ευημερία των προηγούμενων χρόνων.  
 Οι υπηρέτες αυτού του άθλιου και σάπιου συστήματος πολλοί. 
Σήμερα, κάποιοι ξεπλένοντας απλώς τα χέρια τους, δίχως ίχνος πραγματικής αυτοκριτικής, κάνουν … την πάπια, προσδοκώντας ανάσταση νεκρών. 
Άλλοι δίχως ντροπή συμπορεύονται, ταυτίζονται με την πιο βάρβαρη εκδοχή του νεοφιλελευθερισμού, αυτή που βιώνουμε σήμερα, ψάχνοντας άλλοθι στο σάπιο παρελθόν.

Αυτή η άκριτη, μέχρι μανίας, ταύτιση με τις αρχές του νεοφιλελευθερισμού, αυτή η μετάλλαξη καλυμμένη πίσω από την ανάγκη (δήθεν) της αποτελεσματικότητας, αυτή η αγωνία να ξεφορτωθούμε οτιδήποτε μπορεί να μας συνδέσει με το παρελθόν, αυτή η προσπάθεια να παίξουμε στα χωράφια της ελεύθερης αγοράς, χωρίς μέτρο, χωρίς ίχνος ουσιαστικού προβληματισμού, χωρίς να βασανιστούμε λίγο, να παλέψουμε, να κουραστούμε, είναι που τρομάζει.
Δεν είναι κατ’ ανάγκην κακοί οι χορηγοί. 

Δεν είναι απαραίτητα λάθος η συνεργασία Δήμου και ιδιωτικού τομέα. 
Σίγουρο είναι πως δεν υπάρχουν οι δομές, ώστε ο Δήμος να μπορεί να δρα στην αγορά αυτόνομα. 
Δεν αρκεί όμως, να ξορκίζεις το παρελθόν του Παπαντώνη και του Σούτου, χωρίς ταυτόχρονα να παλεύεις να το αλλάξεις. 
Οφείλεις να προσπαθήσεις, να δράσεις, να αναδείξεις την ειδοποιό διαφορά με το παρελθόν, να προετοιμάσεις το μέλλον, που τόσο πολύ διαφήμισες και διαφημίζεις.

Γι’αυτό το λόγο, η σύμβαση παραχώρησης των δικαιωμάτων του Διαδημοτικού Φεστιβάλ, είναι μια τραγική ομολογία πλήρους αποτυχίας και ταυτόχρονα μια ανερυθρίαστη ταύτιση με τις αρχές του πιο στυγνού νεοφιλελευθερισμού.
Πάρε ό,τι θέλεις παλιατζή…

17 σχόλια:

  1. ΣΚΕΨΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΗΤΑΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΙ ΘΑ ΕΓΡΑΦΕ Ο Κ. ΨΥΛΛΑΣ. ΜΕΓΑΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΛΙ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ. ΤΕΛΙΚΑ ΑΥΤΟΙ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ. ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ Η ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ. ΘΥΜΗΘΗΚΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ Κ. ΔΑΜΗΛΑΚΟΥ ΚΑΙ ΡΩΤΑΩ ΑΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Ο Κ. ΨΥΛΛΑΣ ΟΤΙ ΕΙΠΕ Ο Κ. ΜΠΟΥΤΣΗΣ. ΒΛΕΠΩ ΜΟΣΧΑΤΟΥΠΟΛΗ ΟΤΙ Η ΟΜΑΔΑ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΩΝΕΙ ΜΕ ΔΥΝΑΤΟΥΣ ΠΑΙΧΤΕΣ
    Τ.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κώστας Ε. Β προσφυγικές1 Αυγούστου 2013 - 5:55 μ.μ.

    Εξαιρετική ανάλυση. Νομίζω ότι το θεμα πρέπει να μπει στο δημοτικό συμβουλιο αν δεν μπήκε ακόμη. Εκθετο το δίδυμο Ευθυμίου - Μπούτσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τώρα καταλάβατε καλέ μου κύριε ότι ο Ευθυμίου ήταν, είναι και θα παραμείνει αμετ-ανόητος και κουτοπόνηρος Πασόκος;Μαριονέτα του Σγουρού και των λοιπών πράσινων και γαλάζιων που οδηγούν την χώρα στο ξεπούλημά της;
    Αλλά κι αυτός και οι όμοιοί του βρίσκει και τα κάνει.Κι αν ο κόσμος είναι παραπλανημένος και κοιμάται γιατί δεν τον ξεφωνίζει η αντιπολίτευση,ας βγούνε στο δρόμο να του πούνε στη μούρη,τι περιμένουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η Εμεις η Αυτοι θα μπει στις δημοτικές Εκλογες να το θυμούνται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτα που γράφει ο αρθρογράφος ειναι παρα πολυ σοβαρα και αποκαλυπτικα. Ειδικα με βάζει σε σκεψεις εκει που λεει 'Αξίζει εμπορικά λοιπόν, τόσο πολύ το Διαδημοτικό Φεστιβάλ;
    Παράγει τόση μεγάλη υπεραξία; ' ώστε να μπουν στη μεση οι ιδιώτες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολυ καλή παρουσίαση του θέματος και αναγωγή του στη σημερινή κατάσταση που περνάει η Ελλάδα. Όμως μια απορία. Γιατί χωρίς να υπάρχει απαρτία πάρθηκε μια τέτοια απόφαση? Γιατί δέχτηκαν τα μέλη που ανήκουν στην αντιπολίτευση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παναγιώτης Ψύλλας2 Αυγούστου 2013 - 6:09 μ.μ.

      Ενδεχομένως Αλέξανδρε Π, να’χετε δίκιο. Ενδεχομένως για ένα τόσο φορτισμένο πολιτικά θέμα, ίσως θα’πρεπε να μεταφερθεί η συνεδρίαση. Κι οφείλω να ομολογήσω πως δεν ασκήθηκε καμία πίεση από τον Πρόεδρο. Προσωπικά θεωρώντας πως τίποτα δεν θ’άλλαζε το Σεπτέμβρη καθώς μάλιστα θα παρατάσσονταν όλοι οι απαιτούμενοι «στρατιώτες», προτίμησα να δώσω πολιτικά τη μάχη στο ΔΣ και ν’αναδείξω το θέμα μέσα από το διαδίκτυο, αφαιρώντας το δικαίωμα απ’ την πλειοψηφία να χρησιμοποιήσει ως άλλοθι την υποτιθέμενη παρακώλυση του έργου της.

      Διαγραφή
  7. Κύριε Ψύλλα γράφετε σε ένα σημείο του κειμένου σας, αναφερόμενος στο ρόλο των κυβερνήσεων σε σχέση με τους ΟΤΑ: "αλλά κάνουν ό,τι μπορούν για να κυριαρχήσουν κομματικά στο χώρο". Θυμάστε ότι ο συνδυασμός του οποίου είστε σημαίνον στέλεχος διεκδίκησε την επίσημη στήριξη του ΠΑΣΟΚ για τις τελευταίες δημοτικές εκλογές ενώ αύτο ήταν στην κυβέρνηση και ενώ ήδη είχε αρχίσει προ πολλού να απομακρύνεται από αυτό που γνωρίζαμε ως ΠΑΣΟΚ τα προηγούμενα χρόνια; Επίσης θα ήθελα να σας ρωτήσω αν έχετε έτοιμο οργανόγραμμα και μελέτη του κόστους της πρότασής σας ώστε να μας πείσετε ότι η παρέμβασή σας δεν είναι πρόχειρη και λαϊκίστικη;

    Κύριε Ψύλλα αυτό που χρειάζεται στην παρούσα φάση είναι να πιέσουμε όλοι όσο και όπως μπορούμε και σέ ολα τα επίπεδα της διοίκησης της χώρας και να διαθέσουμε τους περισσότερους δυνατούς πόρους ώστε να αναπτυχθεί ένα σοβαρο δίκτυο πρόνοιας για τους αδύνατους, και όχι αυτές οι γελοίες και αποσπασματικές δράσεις που βλέπουμε από την κυβέρνηση και τη Χρυσή Αυγή και εν πολλοίς είναι και απροκάλυπτη κοροϊδία ή εξανδραποδισμός των εξουθενωμένων συνανθρώπων μας.

    Αυτά θέλουμε να ακούσουμε και να δούμε από όσους διεκδικούν την ψήφο μας και όχι προεκλογικές κορώνες... κάποιοι ίσως από ρομαντισμό να ψήνονται με όλα αυτά. Οι περισσότεροι όμως έχουμε μπουχτίσει και ξέρουμε πολύ καλά με ποιον τρόπο λειτούργησαν ως σήμερα οι δημοτικές επιχειρήσεις και πόσο αποδοτικές υπήρξαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μαρούσι??? Ρε κάτι μου θυμίζει, κάτι μου θυμίζει. Ρε λεβέντες της αντιπολίτευσης είσαστε ικανοί να το ψάξετε λίγάκι? Άντε μπράβο. Για ρουφιάνους μην ψάχνετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΚΤΑ.
    Παρακαλούμε να είσαστε κόσμιοι και μέσα στο θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. νανα ιωαννιδου2 Αυγούστου 2013 - 1:15 π.μ.

    Λοιπον
    Αντωνη - Ανδρεα
    1) Ο Αριστοτελης δεν ηταν Βελγος .
    2)Ο Βουδισμος δεν δεν ειναι ο καθενας για τον εαυτο του.
    3)Ο υπογειος του Λονδινου δεν ειναι πολιτικο κινημα.
    4)οι Μοσχατιωτες δεν ειναι Χαπια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Παναγιώτης Ψύλλας2 Αυγούστου 2013 - 2:00 π.μ.

    Συμφωνώ απόλυτα ΚΜΣ1 Αυγούστου 2013 - 7:23 μ.μ. « αυτό που χρειάζεται στην παρούσα φάση είναι να πιέσουμε όλοι όσο και όπως μπορούμε και σε όλα τα επίπεδα της διοίκησης της χώρας και να διαθέσουμε τους περισσότερους δυνατούς πόρους ώστε να αναπτυχθεί ένα σοβαρό δίκτυο πρόνοιας για τους αδύνατους, και όχι αυτές οι γελοίες και αποσπασματικές δράσεις που βλέπουμε από την κυβέρνηση και τη Χρυσή Αυγή και εν πολλοίς είναι και απροκάλυπτη κοροϊδία ή εξανδραποδισμός των εξουθενωμένων συνανθρώπων μας». Συμφωνώ επίσης πως η ιστορία των δημοτικών επιχειρήσεων είναι γεμάτη από πολλές και μεγάλες αμαρτίες. Επειδή όμως εύκολα κι αβασάνιστα πετάμε κάθε πρόταση στο βαρέλι του λαϊκισμού, κάθε φορά που δεν μπορούμε ή δεν θέλουμε να ξεβολευτούμε, να κουραστούμε ή απλώς να… προσπαθήσουμε. Επιμένω λοιπόν, πως θ’αρκούσε να προσπαθήσουμε. Δεν ισχυρίζομαι πως είναι εύκολο. Αλλά είναι κρίμα να θυσιάζουμε κάθε συγκριτικό πλεονέκτημα, να πετάμε χωρίς καν να κοπιάσουμε κάθε ευκαιρία. Θα αρκούσε μια μικρή, ικανή ομάδα ανθρώπων και από τους οκτώ δήμους, χωρίς χρήματα. Κεφάλαιο η υπεραξία που παράγεται από το Φεστιβάλ. Σκοπός, η μείωση του κόστους μέσα από οικονομίες κλίμακας και η πρόσβαση σε κοινοτικά κονδύλια που αφορούν τον πολιτισμό. Επισημαίνω πως η πρόταση αυτή κατατέθηκε πολύ πριν από εμένα από τον Π. Ναρλή, σκηνοθέτη και εκπρόσωπο του Δήμου μας στη διαδημοτική επιτροπή του Φεστιβάλ. Αλλά τελικά όλα είναι θέμα πολιτικής. Δείτε την πολιτική ταυτότητα και κυρίως τη στάση των Δημάρχων... Κι επειδή – κι εδώ θα συμφωνήσουμε – η υποκρισία έχει πλέον κοντά ποδάρια… Ναι όλοι θέλαμε και θέλουμε πρόσβαση στις μεγάλες κομματικές δεξαμενές. Πολύ περισσότερο όταν είμαστε γνήσια τέκνα αυτών των δεξαμενών, ποτέ δεν το αρνήθηκα. Αλλά σημασία έχει το μέγεθος της αντίστασης που προτίθεται ο καθένας να προβάλει, στον ευνουχισμό των κομματικών ηγεσιών. Σημασία έχει ν’αντέχεις μπροστά στα μεγάλα πρέπει και τα μεγάλα όχι. Η ιστορία του καθενός μας είναι γνωστή, ιδιαίτερα σε όσους δεν προσπαθούν να τη παραχαράξουν, και με βάση αυτή θα κριθούμε…
    Μιας και ο κρατισμός ξορκίζεται και ξαναξορκίζεται, αλλά τα πλοκάμια που περιγράψαμε, κομματοκρατία, ρουσφέτι, αδιαφάνεια, διαφθορά, τα συναντάμε συνέχεια και όποτε και όπως μας βολεύουν ρίξτε μια ματιά

    http://et.diavgeia.gov.gr/f/pk_moschatou/ada/ΒΛ4ΔΟΚΠΝ-8ΩΕ
    http://et.diavgeia.gov.gr/f/pk_moschatou/ada/ΒΛ4ΔΟΚΠΝ-8Υ5

    και αναρωτηθείτε πως γίνεται στην εποχή της κρίσης να δίνονται τέτοια ποσά – και μάλιστα με κατάτμηση – σε ποιους και για πόση εργασία…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κύριε Ψύλλα πρώτα θα ήθελα να σας συγχαρώ για την ευπρέπεια και την ειλικρίνειά σας και να απολογηθώ για το απαξιωτικό ύφος του προηγούμενου σχολίου μου. Δεχτείτε ως δικαιολογία το γεγονός ότι έχω αντιπαρατεθεί στο παρελθόν με πολλούς άλλους υποστηρικτές της παραταξής σας που "είναι τσακωμένοι" με την αλήθεια και την ευγένεια.

    Όσον αφορά το θέμα μας τώρα. Εγώ κύριε Ψύλλα είμαι σοσιαλιστής και αυτό το δηλώνω μετά λόγου γνώσεως. Ως εκ τούτου δε διαφωνώ καθόλου με την πρότασή σας σε ιδεολογικό επίπεδο. Σας καλώ όμως να αποστασιοποιηθείτε για λίγο και να ρίξετε μια ματιά στο πολιτικό προσωπικό του Δήμου (και σχεδόν όλων των Δήμων της χώρας) και στη συνέχεια να μου υποδείξετε έστω ένα πρόσωπο ικανό (πολιτικά, τυπικά και ψυχικά) που θα μπορούσε να υλοποιήσει ένα τέτοιο σχέδιο. Χάος κύριε Ψύλλα και μάλιστα απύθμενο. Συνοψίζοντας λοιπόν την απόψή μου, εκτιμώ ότι η πρότασή σας είναι πολύ ποιοτικότερη της "ιδιωτικής ξεπέτας", αλλά δυστυχώς δεν την ευνοούν ούτε οι συνθήκες ούτε αυτοί που καλούνται να την υλοποιήσουν.

    Αν στις επόμενες εκλογές παρουσιαστεί ένας συνδυασμός απαλλαγμένος από τα κομματικά βαρύδια, απαλλαγμένος από προσωπικές εμπάθειες και φιλοδοξίες, με ανθρώπους που χαίρονται να προσφέρουν, τότε η πρότασή σας θα αποκτήσει μια ρεαλιστική βάση. Επιτρέψτε μου να πιστεύω ότι προς το παρόν συνδυασμός με αυτά τα χαρακτηριστικά δεν υφίσταται.

    Τέλος, θα συμφωνήσω μαζί σας ότι οι συμβάσεις που μου παρουσιάσατε δεν είναι απλώς προκλητικές αλλά κραυγαλέες. Λυπάμαι μόνο για τον Αντρέα που χαραμίζει την ποιότητά του. Υπό άλλες προϋποθέσεις θα ήταν κεφάλαιο για το Δήμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παναγιώτης Ψύλλας2 Αυγούστου 2013 - 5:52 μ.μ.

      Είναι προφανές πως θα (ξανα)συμφωνήσουμε. Άλλωστε αυτό προσπάθησα να αναδείξω. Την καταφανέστατη ομολογία παταγώδους αποτυχίας στο να προσπαθήσουν έστω, αλλά και την πολιτική μετάλλαξη και την ταύτιση με τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που ασκούνται (και) από τη σημερινή κυβέρνηση. Επιτρέψτε μου μια παρατήρηση. Επειδή μετά από τόσα και τόσα χρόνια στο χώρο της αυτοδιοίκησης κι όχι μόνο, είδα, έπαθα, έμαθα… Κι ομολογώ ότι με τρομάζουν πλέον, όσοι φοβούνται την έκθεση και την ανάληψη ευθυνών, όσοι κρύβονται πίσω από τις πλάτες άλλων έτοιμοι να τους φορτώσουν τα δικά τους λάθη, όσοι μπαίνουν τελευταίοι στην… εκκλησία για να κάνουν εντύπωση κι απαιτούν να βρουν θέση στο πρώτο στασίδι…

      Διαγραφή
    2. Νομίζω ότι συνεννοούμαστε μια χαρά κύριε Ψύλλα. Χαίρομαι ειλικρινά. Θα σας παρακολουθώ και θα σας "ενοχλώ"

      Διαγραφή
  13. Φυσικά είναι περιττό να πω ότι χαίρομαι για την πρώτη συνεργασία του ΜοσχατουΠολις με τον Παναγιώτη, όπως και με την Γεωργία Μακρή.
    Όπως δεν μπορεί παρά να συμφωνήσω με όσα λέει γύρω από το θέμα: ΚΑΙ σε επίπεδο των όσων απαράδεκτων έγιναν και αποφασίστηκαν στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου μας, ΚΑΙ στην γενική πολιτική και ιδεολογική αναγωγή που έγινε ώστε να συνδεθεί η απαράδεκτη πρακτική των αιρετών της πλειοψηφίας με τα γενικότερα νεοφιλελεύθερα φαινόμενα και επιλογές.
    Αλλά ας έρθω στο ζουμί.
    Θα συμβάλω, δίνοντας μιαν άλλη διάσταση στο θέμα που κατά την άποψη μου κάνει ακόμα πιο έκθετη την στάση του κ. Μπούτση και φυσικά του εγκρίνοντος και ευλογούντος Δημάρχου.
    ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ να «ιδιωτικοποιείται» κερδοσκοπικά η προσφορά των ερασιτεχνών και μη αμειβόμενων καλλιτεχνών (ηθοποιών, κλπ) της δημοτικής θεατρικής ομάδας.
    Να μετατρέπεται το αποτέλεσμα της θεατρικής δουλειάς και παραγωγής τους σε χρήμα που θα καρπωθεί μια κάποια Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία με την επωνυμία «Κέντρο Ανάπτυξης Ελεύθερης Καλλιτεχνικής Έκφρασης»?
    ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ να γίνει κάτι τέτοιο χωρίς την έγκριση (αν μη τι άλλο) των μελών του Θεατρικού Εργαστηρίου εφόσον δεν έχουν κανενός είδους εξαρτημένη εργασία με τον Δήμο και ειδικότερα το Πνευματικό Κέντρο ως Νομικό πρόσωπο?
    Όταν μάλιστα ούτε καν η ηθική σχέση Δήμου και ερασιτεχνών καλλιτεχνών δεν υφίσταται στην ουσία, πράγμα που προκύπτει από το πρωτοφανές γεγονός η Θεατρική ομάδα να μετέχει σε δημοτικά φεστιβάλ και να δίνει παραστάσεις σε άλλες πόλεις και οι ηθοποιοί να πληρώνουν το ξενοδοχείο από την τσέπη τους (βλέπε Δίστομο), την ίδια ώρα που η δημοτική αρχή δια δελτίων τύπου περηφανευόταν για τα πρώτα βραβεία που κατακτούσε ο "Κουτρούλης"
    ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σοβαρή η επισήμανση για τον αν μπορει να εκποιηθεί η προσφορά κάποιου ή καποιας ηθοποιού. Όμως υπάρχει και κάτι άλλο. Το προσφερόμενο προϊόν από τις δημοτικές θεατρικές ομάδες δεν πουλάει στην αγορά. Τότε γιατί η παρουσία της ιδιωτικής εταιρείας που μάλιστα θα πάρει από κάθε δήμο 5.000 με αντάλλαγμα 15.000 σε υπηρεσίες; Μας δουλεύουν κανονικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια αναγνωστών γίνονται με δική τους ευθύνη!!!
Παρακαλούμε αποφεύγετε τις οξύτητες και τα εκτός θέματος σχόλια