Τρίτη, 25 Οκτωβρίου 2011

Περί αντοχής και αντιδράσεων στην Κριτική

Μια μικρή εισαγωγή περί Κριτικής πριν μιλήσω για μια πραγματική ιστορία που ήρθε σαν αντίδραση στα όσα κριτικά έγραψα για τον νεαρό κοινοτάρχη Μοσχάτου.

Ο σκεπτόμενος άνθρωπος, ως παρατηρητής των όσων συμβαίνουν γύρω του, Βλέπει, Πληροφορείται, Μελετάει, Κατανοεί και Ερμηνεύει.
Όταν νομίζει ότι τα πράγματα έπρεπε να είναι ή να γίνουν διαφορετικά, τότε στις παραπάνω νοητικές λειτουργίες προστίθεται η άσκηση Κριτικής.

Η Κριτική υπήρξε θεμέλιο της ανάπτυξης του αρχαίου Ελληνικού, αλλά και του σύγχρονου πολιτισμού.
Ο Πρωταγόρας την είχε αναγάγει σε λειτουργία κοινωνικής ανάγκης : «Περί παντός πράγματος δυο εισίν λόγοι αντικείμενοι αλλήλοις».

Από την κριτική προκύπτουν ωφέλειες, εφόσον από τον κρινόμενο υπάρξει αλλαγή πλεύσης, διόρθωση, κλπ.
Υπάρχει όμως και οργή, από αυτόν που δέχεται την κριτική, εφόσον είτε δεν έχει το κατάλληλο επίπεδο για την κατανόηση των πραγμάτων ή γιατί επιμένει από σκοπιμότητα σε όσα είπε ή έκανε.
Αν η οργή είναι δίκαια, λόγω εμπαθούς κριτικής, τότε καταφεύγει, είτε στον αντίλογο, δηλαδή την αντικριτική (οπότε ο κοινωνικός περίγυρος και η κοινή γνώμη θα αποφασίσουν για το ποιος έχει δίκιο), είτε στην δικαιοσύνη, εφόσον νοιώσει ότι δεν πρόκειται για καλόπιστη κριτική αλλά για συκοφάντηση και μείωση της προσωπικότητας.

Κλείνω την εισαγωγή, δηλώνοντας ότι για μένα η άσκηση κριτικής είναι κοινωνικό λειτούργημα και από αυτήν την θέση αρθρογραφώ στο "ΜοσχατουΠολις".

Για να μπούμε στο προκείμενο, δηλαδή την πραγματική ιστορία που προβάλει τούτο το άρθρο, θέλω να υπογραμμίσω ότι έτσι συμπεριφέρθηκα και στα σύντομα κριτικά σημειώματα που έγραψα για τον Αετιδέα.

Στο τελευταίο από αυτά, συνέχισα να κριτικάρω και να καυτηριάζω μία δημοσιοσχεσίτικη τακτική που δεν ταιριάζει σε νέους που φιλοδοξούν να παίξουν στο εγγύς μέλλον πολιτικό ρόλο στην ζωή του τόπου ή στα δημοτικά πράγματα του Μοσχάτου.

Άμεσα ή έμμεσα – με τα σημειώματά μου - συμβούλευα τον κ. Σιώκα (αλλά και συνεχίζω να του προτείνω) να ακολουθήσει τον δρόμο της σεμνής προσφοράς και του έργου, πράγματα που έχει ανάγκη η πόλη και η κοινωνία της.

Σε κάποιο αντισχόλιο μου στο «ΜοσχατουΠολις», θέλω να ομολογήσω ότι χρησιμοποίησα μια λέξη όχι και τόσο κομψή, αλλά όχι και τόσο αδόκιμη εις τα καθ’ ημάς.
Έγραψα (απαντώντας σε σχόλιο κάποιου) : «Για τον Αετιδέα γράφω, επειδή από κάτι τέτοια παιδάκια προκύπτουν στο απρόοπτο τα πιο μεγάλα τσιμπούκια (να στο πω έτσι straight και λαϊκά μπας και καταλάβεις – γιατί τέτοια ώρα σιγά που θα σου έκανα και καμιά μεγαλειώδη ανάλυση)
Ο καθένας καταλαβαίνει ότι δεν αποτελεί χαρακτηρισμό εναντίον του.
Το νόημα της λέξης παραπέμπει σε ανεπιθύμητες καταστάσεις και αποτελέσματα που προκύπτουν ξαφνικά εξαιτίας πρακτικών "από παιδάκια", δηλαδή ανώριμα άτομα, που δεν έχουν το σωστό πολιτικό υπόβαθρο, την εμπειρία και το απαιτούμενο κοινωνικό έρμα.

Ο νεαρός κοινοτάρχης προφανώς εκνευρισμένος από την από καιρού ασκούμενη κριτική μου, αλλά και από τα σχόλια μερίδας των αναγνωστών, απομόνωσε αυτήν την λέξη («τσιμπούκια») και την περιέφερε ως κάτι που τον θίγει, σε φίλους και συγγενείς του, προκειμένου να φτιάξει εναντίον μου κάποιο είδος μέτωπου εξαγριωμένων.

Αυτό όντως έγινε με την αναγραφή απειλητικών σχολίων στο «ΜοσχατουΠολις», αλλά και με το ξαμόλλημα κάποιου που με «ψάχνει» (άγνωστο γιατί) στα μέρη που συχνάζω, παραβιάζοντας έτσι την κοινωνική μου ζωή (ενώ είναι γνωστή και η διεύθυνση της κατοικίας μου και ο αριθμός του τηλεφώνου μου, άπαντα ανοικτά ακόμη και στους αντιπάλους μου, με την προϋπόθεση της από μέρους τους ευπρεπούς συμπεριφοράς).

Κατά την εκτίμηση μου, όντας ο κ. Σιώκας και μορφωμένος, και πολύ έξυπνος για να αντιληφθεί την έννοια της λέξης μέσα στην συγκεκριμένη πρόταση που χρησιμοποίησα και ως προς τα συμφραζόμενα, η πρόθεσή του ήταν η διαμόρφωση απειλητικού κλίματος που θα με έκανε να σιωπήσω ή να υποστείλω την κριτική μου.

Και είναι τρομερά άσχημο να εξεγείρει ανθρώπους που ούτε καν δεν έχουν διαβάσει την επίμαχη λέξη ή το αντίστοιχο σχόλιο και να τους ωθεί να καθαρίσουν για πάρτι του, ενώ θα μπορούσε ακόμη – ακόμη και να επικοινωνήσει μαζί μου (πρόσωπο με πρόσωπο ή τηλεφωνικά – ήδη ο κ. Ζώταλης του έδωσε τον αριθμό του τηλεφώνου μου άλλα όμως ουδέποτε δέχτηκα κλήση από αυτόν.)

Εν πάση περιπτώσει, η επιλογή να διαδίδει την αδυναμία του έναντι υποθετικού υβριστή ή συκοφάντη και όχι να αντιμετωπίζει όπως πρέπει την κατάσταση, ενισχύει περαιτέρω τις αμφιβολίες που έχω για την πολιτική συμπεριφορά του, και του υπενθυμίζω ότι μια εύκολη και χρονικά σύντομη ανέλιξη, δεν είναι και ότι καλύτερο. 
Αυτό ας το σκεφθεί, ας το αξιολογήσει και ας πράξει τα ανάλογα.

Λίγο πριν κλείσω, θέλω να υπενθυμίσω και να θέσω στην κρίση του καθένα, πως στην κριτική που του άσκησα για την παρουσία του στο πάνελ της γνωστής Κας Μιχαλονάκου, o κοινοτάρχης Μοσχάτου απάντησε προκλητικά και αλαζονικά μέσα από την σελίδα που τηρεί στο Facebook:
«Επειδη σε καποιους εκατσε "βαρια" η Μιχαλονακου,ας φρεσκαρουν τα αγγλικα τους γιατι αυριο εχει Fox News!»

Κύριε Απόστολε Σιώκα είναι προφανές ότι πρώτον δεν δέχομαι απειλές, στο βαθμό που κι εγώ δεν απειλώ κανέναν, καθότι εχθρός της αδικαιολόγητης βίας, και δεύτερον, είναι προφανέστατο ότι θα εξακολουθώ πάντα να διατυπώνω Γνώμη για τα κοινά και Κριτική προς κάθε τι λανθασμένο και αδόκιμο.
Φυσικά και για τον Πρόεδρο της Κοινότητας Μοσχάτου.
Κλείνω με μια σωκρατική αφιέρωση:
«Το μάθημα εστίν ευβουλία περί των ιδίων και των κοινών»

12 σχόλια:

  1. Τουφεξίδης Χάρης25 Οκτωβρίου 2011 - 3:59 μ.μ.

    Οι πολιτικοί που τους ενοχλούν τα Μέσα Ενημέρωσης είναι σαν τους ναυτικούς που τους πειράζει η θάλασσα.

    Enoch Powell, 1912-1998, Βρετανός πολιτικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σα να καθομαι στην αρχαία αγορά και να ακούω πολιτικό λόγο από κάποιον ρήτορα ή φιλόσοφο. Σαν πολυ δεν του πάει του κ. Σιώκα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προσωπικά πιστεύω ότι πολύ κακώς του απαντάς. Πάντως στην περιγραφή του ότι σαν παιδάκι τρέχει στους δικούς του να βρει βοήθεια και να κάνουνε νταντα το γειτονόπουλο που τον κέρδισε στην μπάλα. Κοτζάμ άντρας 30 χρόνων - υποθέτω. Αυτός ο δήμαρχος δεν τον συνετίζει καθόλου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μένω κατάπληκτη από το γεγονός ότι κάποιοι σας απειλούν. Και μάλιστα για την περικοπή του σχολίου που μας κοινοποιείτε. Αν ο κ. Σιώκας ντοπάρησε ανθρώπους εναντίον σας με ψεύτικα στοιχεία τότε αξίζει να τον καταγγείλετε σε συνεδρίαση του Κοινοτικού Συμβούλιου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλε Μπιζάνη ενοχλείς. έχετο υπόψιν. όπως και ότι κάποιοι παίζουν πολύ ανορθόδοξα το πολιτικό παιχνίδι, που ισούται μόνον με την αφεντιλα τους. Εχε το νου σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χρήσιμο άρθρο για τον Τόλη και έξυπνο για τους μελλοντικούς ζηλωτές ανάλογων συμπεριφορών. Εγώ να δείτε τι τσιμπούκι έφαγα στην Αθήνα που την πήγα σήμερα 20 φορές πανω κάτω με ποδια και με μετρό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όταν η προφανής ελευθεροστομία που έρχεται σαν κόντρα σχόλιο σε όσα λέει κάποιος, έρχεται να ονομασθεί προσβολή για το υποκείμενο του άρθρου, τότε είναι προφανέστατη η προσπάθεια παγίδευσης. Τι έχουνε να ακούσουνε τα αυτάκια μου στο μέγαρο της Κοραή. My God, που λένε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Fos forouxe ξαδερφε δεν ειναι τοσο απλοικα τα πραγματα οπως θα ηθελες να τα παρουσιασεις.Σκεψου μονο να ηταν το δικο σου ονομα στο υποκειμενο του αρθρου.Σκεψου μονο το υποκειμενο του αρθρου να μην εχει καμια σχεση με τον ελευθεροστομο σχολιαστη και την κοντρα του με τον ανωνυμο,αλλα να αναγκαζεται να τα ακουει χωρις κανενα λογο και αιτια.Μην βλεπεις μονο την μια πλευρα ουτε να φανταζεσαι σεναρια παγιδευσης γιατι το μονο που δεν αμφισβητειται ειναι πωσ το προαιτιο υπηρξε η δηθεν ελευθεροστομια και οχι η ακολουθη αντιδραση..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Στέφανε,
    Γράψε τους εκεί που όλοι ξέρουμε τους ψευτονταήδες. Στη Κρήτη λένε όποιος τραβάει μαχαίρι ή το χρησιμοποιεί η το βάζει εκεί που όλοι ξέρουμε. Για κοίτα ρε που εμφανίστηκαν και διάφοροι ΝΤΟΝ ΚΟΡΛΕΟΝΕ στό Μοσχάτο. Βλαχόμαγκες εδώ είναι Αττική δεν είναι Σικελία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Να συμβάλω με στην αστεία ιστορία με το «my two pennies worth»?
    Πουθενά δεν υπάρχει προσβλητικός χαρακτηρισμός που να θίγει την προσωπικότητα ή την ηθική του κ. Σιώκα.
    Ο Τόλης ο πήξας, ο Τόλης ο δείξος, δεν το βλέπω πουθενά.
    Ούτε ότι ο Τόλης κάνει εκείνο ή το άλλο.
    Απλά ο αρθρογράφος τον συμπεριλαμβάνει σε μια κατηγορία νέων πολιτικών («παιδάκια») από τα οποία λόγω των αντιλήψεων που έχουν μπορεί να δημιουργήσουν φοβερά προβλήματα («τσιμπούκια»).
    Μάλιστα λέει φανερά θυμωμένος ότι γράφει έτσι «μπας και καταλάβει» ο @Ανώνυμος 22/10, 9:48 – στον οποίο και απευθύνεται – για ποιο λόγο καταπιάστηκε με τέτοιο θέμα.
    Απορώ λοιπόν που ο κ. Σιώκας είδε επίθεση εναντίον του.
    Αναρωτιέμαι μάλιστα αν κάποιοι από τους ξεσηκωμένους συγγενείς του έχουν διαβάσει τα επίμαχα κείμενα.
    Δεν θα ερμηνεύσω το γιατί μεγέθυνε, παραποίησε και έδωσε αυτήν την διάσταση στα γραφόμενα από τον κ. Μπιζάνη.
    Απλά θα ζητούσα να δώσει τις δικές του εξηγήσεις ΓΡΑΠΤΑ και ΔΗΜΟΣΙΑ.
    Γιατί πρέπει να καταλάβει ότι καλώς ή κακώς είναι αιρετός και μάλιστα Κοινοτάρχης Μοσχάτου.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μια γελοία ιστορία που καταντάει να πάρει διαστάσεις φάρσας.
    Μοιάζει με την ενοχοποίηση ως μαγισσών αθώων γυναικών στο Σάλεμ επειδή πρόφεραν την λέξη «σατανάς» ή με την εκκαθάριση κάποιων φουκαράδων το 30, επειδή ψιθύρισαν την λέξη «τσάρος».
    Η στόχευση της σκοπιμότητας είναι φανερή.
    Συμφωνώ ότι κάποιοι πρέπει να καταλάβουνε ότι ασκούν θεσμικούς ρόλους και ότι δεν παίζουνε κλεφτες κι αστυνόμους στην αυλή του ΤΟΣΥΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ορίγανον ο δίκταμος28 Οκτωβρίου 2011 - 10:26 π.μ.

    Δεν τον λυπούμαι τον αητό
    απού πετά όντε βρέχει,
    μόνο λυπούμαι το πουλί
    απού φτερά δεν έχει

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια αναγνωστών γίνονται με δική τους ευθύνη!!!
Παρακαλούμε αποφεύγετε τις οξύτητες και τα εκτός θέματος σχόλια