Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2011

Ανοιχτά Σχολεία: Ναι, αλλά Πώς;..

Τον τελευταίο καιρό γίνεται κάποιος λόγος για ανοικτά σχολεία στους μαθητές και κατά τις απογευματινές ώρες.
Το εγχείρημα είναι αρκετά σοβαρό και θα προσφέρει αρκετά στους μικρούς μαθητές και όχι μόνο.
Το θέμα όμως είναι τι εννοούμε όταν λέμε ΑΝΟΙΚΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
Εννοούμε ότι ένας γυμναστής με τη βοήθεια από κάποιον ή κάποιους γονείς ανοίγει ένα σχολείο, βάζει μέσα καμμιά 20αριά παιδιά και ασχολείται με κάποιο άθλημα;
Αν εννοούμε αυτό, εγώ το θεωρώ πολύ λίγο και δυστυχώς πρόχειρο.
Όταν στο δικό μου μυαλό έρχεται η σκέψη του ανοικτού σχολείου, αναλογίζομαι πολλά πράγματα, τα οποία και θα προτείνω παρακάτω.
Σήμερα στα σχολεία το μάθημα τελειώνει στις 4.15 μμ, άρα το όποιο πρόγραμμα θα ξεκινάει στις 4.30 μμ.
Κατά τους χειμερινούς μήνες με τον άστατο και κρύο καιρό τα αθλητικά προγράμματα συνήθως δεν ευδοκιμούν μιας και η δουλειά γίνεται κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες και η διάρκεια τις ημέρας είναι πολύ μικρή (μετά βίας μία ώρα κάτω από το φως της ημέρας για το όποιο πρόγραμμα).
Η νύχτα θα προλαβαίνει τα παιδιά στο προαύλιο, γεγονός που κάθε άλλο παρά βοηθά την επιτυχία του προγράμματος.
Αντίθετα θα ήταν πολύ πιο ευδόκιμα άλλα προγράμματα τα οποία θα ωφελούσαν τα μέγιστα τους μαθητές και θα προωθούσαν τη δημιουργική απασχόληση.
Με αυτές λοπόν τις σκέψεις έχω να προτείνω διάφορα προγράμματα τα οποία πιστεύω ακράδαντα ότι θα ευδοκιμήσουν τους χειμερινούς μήνες και θα προσφέρουν τα μέγιστα στα παιδιά.
1. Πρόγραμμα θεατρικής αγωγής με έμφαση στο θεατρικό παιχνίδι, μια φορά την εβδομάδα, για τους μήνες Νοέμβρη, Δεκέμβρη, Γενάρη, Φλεβάρη, Μάρτη. Συνολική διάρκεια προγράμματος 16 ώρες.
2. Πρόγραμμα εικαστικών (ζωγραφική, κατασκευές, πηλός) μια φορά την εβδομάδα, για τους μήνες Νοέμβρη,Δεκέμβρη,Γενάρη,Φλεβάρη,Μάρτη. Συνολική διάρκεια προγράμματος 16 ώρες.
3. Προγραμμα νέων τεχνολογιών, μια φορά την εβδομάδα για τους μήνες Οκτώβρη, Νοέμβρη, Δεκέμβρη, Γενάρη, Φλεβάρη, Μάρτη. Συνολική διάρκεια προγράμματος 22 ώρες.
4. Πρόγραμμα εκμάθησης ξένων γλωσσών δυο φορές την εβδομάδα για τους μήνες Νοέμβρη, Δεκέμβρη, Γενάρη, Φλεβάρη, Μάρτη, Απρίλη. Συνολική διάρκεια προγράμματος 40 ώρες.
5. Πρόγραμμα εκμάθησης σκάκι μια φορά την εβδομάδα για τους μήνες Νοέμβρη, Δεκέμβρη, Γενάρη, Φλεβάρη, Μάρτη. Συνολική διάρκεια προγράμματος 16 ώρες.
6. Πρόγραμμα μουσικής παιδείας, με έμφαση στην εκμάθηση κάποιου οργάνου, δυο φορές την εβδομάδα,για τους μήνες Νοέμβρη, Δεκέμβρη, Γενάρη, Φλεβάρη, Μάρτη, Απρίλη. Συνολική διάρκεια προγράμματος 40 ώρες.
7. Άφησα τελευταίο το Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας, γιατί είναι το πρόγραμμα εκείνο το οποίο βοηθά πολλούς αδύνατους μαθητές, των οποίων οι γονείς αδυνατούν να πληρώσουν κάποιο φροντιστήριο σε αντίθεση με άλλους, έχοντας έτσι δυο μέτρα και δυο σταθμά, στις ίσες ευκαιρίες, που προέρχονται από την ανικανότητα του κράτους, να δώσει ίσες ευκαιρίες,αφού τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας είναι ανύπαρκτα στα δημοτικά.
Πρόγραμμα λοιπόν ενισχυτικής διδασκαλίας δυο ωρών την εβδομάδα για τους μήνες Νοέμβρη, Δεκέμβρη, Γενάρη, Φλεβάρη, Μάρτη, Απρίλη, Μάη. Συνολική διάρκεια 46 ώρες.

ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
Το συνολικό εκτιμώμενο κόστος όλων αυτών των προγραμμάτων που θα επιβαρύνει το δήμο, χωρίς καμμιά συμμετοχή του γονέα, θα φθάσει περίπου στα 7.000 ευρώ ποσό το οποίο θεωρώ ότι είναι αρκετά μικρό αν αναλογιστούμε ότι θα επιφέρει μεγάλη ψυχολογική κυρίως ανακούφιση στις δύσκολες εποχές που ζούμε.
Βέβαια δεν αποκλείεται καθόλου η ιδέα στο να βρεθεί και κάποιος χορηγός που θα συνεισφέρει στο δήμο για τα συγκεκριμένα προγράμματα, ή εθελοντές καθηγητές, με αποτέλεσμα η επιβάρυνση του δήμου να είναι ακόμα χαμηλότερη ή ανύπαρκτη.
Το κόστος για το δήμο πιστεύω ότι δεν είναι καθόλου απαγορευτικό, το αντίθετο μάλιστα μπρος στο έργο το οποίο θα έχει επιτευχθεί.
Οι προτάσεις αυτές αποτελούν προτάσεις προς το δήμο και το δήμαρχο προσωπικά και ευελπιστώ στην μελέτη τους, και την υλοποίησή τους με τις όποιες μετατροπές ή προσθήκες.
Τέλος τα όποια αθλητικά προγράμματα θα μπορούν να γίνουν από τον Μάρτη και έπειτα μέχρι τη λήξη των μαθημάτων, που, και ο καιρός το επιτρέπει και το φως της ημέρας διαρκεί πολύ περισσότερο.

Ο δάσκαλος

16 σχόλια:

  1. Έχω πεθάνει στα γέλια. Ακόμα και να είχαμε τα χρήματα, τα μέσα και τις δομές, με ποιό προσωπικό και με ποιά δημοτική αρχή θα τα πετύχουμε; Με τον πονηρό τραπεζικό ή με την κυρία Αγγελική;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Mου αρεσε δασκαλε που τα υπολογισες ολα κατα γραμμα:Την ωρα εναρξης, την διαρκεια των μαθηματων,την θεματολογια των μαθηματων,τους
    μηνες, τον καλο και τον κακο μας το καιρο κλπ.
    Στο Δημο συγκινηθηκαν πολυ απο την μελετη σου
    και επειδη ειναι δεδομενη η συμπαθεια τους προς
    το ατομο σου αποφασισαν να προχωρησουν.Μαλιστα
    για να δωσουν μεγαλη βαρυτητα στην κινηση σου
    θα διδαξουν καποια απο τους πρωτοκλασατους οπως:
    Θεατρικη ομαδα: Δημαρχος και Ντερεκας
    Νεες τεχνολογιες: δαμηλακος
    Σκακι:ο καλος στρατιωτης Πετρος
    Ξενες γλωσσες:Καραβια και Ναυπλιωτης
    Μουσικη:Οι καλοι "Ψαλτες" ζωταλης και παρδαλης
    ................................................
    Αντε και καλο ξεκινημα
    ................................................FosFosforouxos σταματατησες να γελάς?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θετικές σκέψεις Δάσκαλε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 28 Σεπτεμβρίου 2011 8:36 π.μ.
    ο καθηγητης είπε..

    Dear Mr. Professor,
    With great surprise, I read your answer to the FosFosforouxos where you refer to my name and certain duties. You should know that is a great privilege for me to associate and have them as friends, all those that you refer to in your answer. Finally, you have to know that I do not belong to any minor group around the Mayor. I am with the Mayor and I fully support his views and actions and certainly I have every right to express criticism and to select my personal friends.
    Kindest regards,
    Dimitris Nafpliotis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σοβαρές προτάσεις για σοβαρούς διοικούντες....
    Περιμένουμε να δούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σοβαρές προτάσεις για σοβαρούς διοικούντες...
    Περιμένουμε να δούμε.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ενας εκπαιδευτικός28 Σεπτεμβρίου 2011 - 3:40 μ.μ.

    Η αντίδραση του δήμου σε τέτοιες προτάσεις πρέπει να είναι γρήγορη και να κινηθεί προς την κατεύθυνση αυτή.Ο δάσκαλος πάντως τολμά και με προτάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δήμαρχε αυτός ο τύπος ο δάσκαλος πρέπει να έχει μεγάλο ψώνιο και να θελει να προσφερει.Εκμεταλεύσου και τις προτάσεις του και τον ίδιο έστω και αν είναι αντίπαλός σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. δασκαλε μη γράφεις πολλά γιατι ο φελάς θα σε κυνηγησειστη γωνια σε περιμενει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τουφεξίδης Χάρης28 Σεπτεμβρίου 2011 - 11:29 μ.μ.

    Χωρίς να θέλω να υποβαθμίσω τις προτάσεις του δάσκαλου αλλά και την θέληση της δημοτικής αρχής για τα "ανοικτά" σχολεία (και τα δύο πολύ σημαντικά) θέλω να εκφράσω την απορία μου γιατί κανείς δεν μιλάει ότι για να υπάρξουν "ανοικτά" σχολεία πρώτα πρέπει να υπάρξουν "ανοικτές" αυλές. Γιατί αλήθεια δεν μπορούμε να αφήνουμε ανοικτούς τους αύλειους χώρους μεχρι πχ. τις εννιά η ώρα ώστε διάφορες παρέες παιδιών και εφήβων του δήμου μας να πηγαίνουν να παίζουν μπάσκετ ή βολευ ή 5χ5, χωρίς να αναγκάζονται να πηδάνε κάγκελα σαν κλεφτες; Πολύ εύκολα ο υπάλληλος του δήμου θα μπορεί να περνάει απο όλα τα σχολεία και να κλειδώνει το βράδυ τις αυλές που θα αφήνουν ανοικτές οι τελευταίοι δάσκαλοι ή καθηγητές οταν τελειώνει το διδακτικό ωράριο των σχολείων. Σήμερα με την έλλειψη ελεύθερων χώρων οι σχολικές αυλές μπορούν να δώσουν μια λύση στο πρόβλημα αυτό. Και τέλος πάντων δεν μπορεί ο φόβος για περιθωριακά στοιχεία ή μην μας χαλασει το δάπεδο, να αφήνει κατάλληλους μεγάλους χώρους αχρησιμοποίητους και να ωθούνται τα παιδια και οι έφηβοι να γκρεμοτζακίζονται για να μπουν "παράνομα¨η να τους στέλνουν σε άλλες άγνωστες περιοχές για να διασκεδάσουν και να κοινωνικοποιηθούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητοι φιλοι,
    Αναφερομαι στην παραταξη που συμμετεχουνε οι δυο Dalton Averel and Jo.Αυτοι οι δυο αφου διαλυσανε την υπο ιδρυση παραταξη του Ντερεκα αποφασισαν να στηριξουν την παραταξη του Κρεμυδα και να εχουν και καθοδηγητικο ρολο λες και τους ζητησε η κοινωνια του Μοσχατου. Αφου εριξαν λασπη παντου τωρα μεθοδευουν και την καινουργια παραταξη που υποτιθεται οτι συμμετεχουν, φυσικα τους ζωσαν μαυρα φιδια οταν η παραταξη αποφασισε να προτεινει αντικαταστατη του Κ.Κρεμυδα τον Κ.Μελιστα ή τον Κ.Ψυλα, γι αυτο αρχισαν και βαλανε μπροστα τον καινουργιο προπαγανδιστικο μηχανισμο που λεγεται Παλιοπαρεα και αλλα blog που ελεγχουνε.Με αυτον τον τροπο νομιζουν οτι απομειωνουν τους γνωστους τους τους φιλους τους γιατι με αυτον τον τροπο θεωρουν οτι θα ειναι οι κυριαρχοι στα δημοτικα δρωμενα.Εγω προτεινω αντι να ασχολουνται με τα προσωπικα του καθενος να ασχοληθουν με τα δικα τους εξαλλου δεν τους καλεσε και κανενας να νουθετησουν τους πολιτες του Μοσχατου και του Ταυρου και θα πρεπει να ειναι και προσεκτικοι στην διατυπωση των κειμενων τους στα διαφορα blog που τα αναρτιζουν και να προσεχουν και τις γραμματοσειρες γιατι τα εξυπνα πουλια απο την μυτη πιανονται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φίλε 3.17 είσαι ένα ευφάνταστο άτομο, ιδανικό για σενάρια επιστημονικής φαντασίας, αναγκαίο για δημοτικές αρχές που χρειάζονται τέτοια σενάρια, για να καλύψουν τη μετριότητά τους.Το αρωστημένο μυαλό πολλές φορές πλάθει αρρωστημένα
    σενάρια όπως αυτό που έπλασες εσύ περί διαδοχής Κρεμμύδα,παλιοπαρέας και άλλων μπλοκς.Προσπαθείς να δημιουργήσεις πρόβλημα σε μια παράταξη που πολλοί και την φοβούνται και την πολεμούν.Για τα άρρωστα αυτά σενάρια που φτιάχνουν μόνο άρρωστα μυαλά ένα μόνο μπορώ να κάνω.ΝΑ ΣΟΥ ΕΥΧΗΘΩ ΝΑ ΤΟ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φιλε\φιλη 28\9\2011 1;50Μ.Μ.

    Η γλωσσα μας ειναι η πατριδα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κάποιοι άσπονδοι φίλοι γυρίζουν τα σουβλατσίδικα και τα λουλουδάδικα και ωσάν κοινοί κουτσομπολικοί ΜΠΟΝΤ διαδίδουν ότι η παλιοπαρέα είναι Ζώταλης και Τουφεξίδης.Επειδή λοιπόν θέλω να δικαιώσω τις κουτσομπολίστικες θεωρίες τους σας λέω ότι τουλάχιστον ο ένας είμαι εγώ.Έτσι λοιπόν ο εμπαθής κουτσομπόλης θα μπορεί να καυχηθεί για τον ευατό του και το μεγάλο του επίτευγμα.Ελπίζω να μην με περιλάβει η παλιοπαρέα για κλοπή πνευματικών δικαιωμάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια αναγνωστών γίνονται με δική τους ευθύνη!!!
Παρακαλούμε αποφεύγετε τις οξύτητες και τα εκτός θέματος σχόλια