Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2011

Μία μοιραία Γραφειοκρατική Συγχωνεύση

Ο Δημήτρης Ζώταλης γράφει για τις αλήθειες και τα ψέματα που οδηγούν το Εσπερινό Γυμνάσιο - Λύκειο Μοσχάτου στην συγχώνευση και στον θάνατο!

Τις τελευταίες μέρες γίνεται συνέχεια λόγος για τις συγχωνεύσεις των σχολείων.

Το υπουργείο ισχυρίζεται ότι όλα αυτά γίνονται για μια καλύτερη παρεχόμενη παιδεία.
Μεγάλο ψέμα.
Η πραγματικότητα είναι μια , στις περισσότερες των περιπτώσεων.
Γίνεται για να μειώσει τα λειτουργούντα τμήματα φτάνοντας σε όλα σχεδόν τα συγχωνευόμενα σχολεία το μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
Για να γίνει κατανοητό αυτό αναφέρω το παρακάτω παράδειγμα:
Όταν η πρώτη τάξη κάποιου σχολείου έχει 30 μαθητές λειτουργούν δύο τμήματα των 15 μαθητών το κάθε ένα.
Αν αυτό το σχολείο με δυο τμήματα στην πρώτη τάξη συγχωνευθεί με κάποιο άλλο που έχει 20 μαθητές στην πρώτη τάξη τότε θα λειτουργήσουν δυο τμήματα με 25 μαθητές ανά τμήμα.
Αυτό βέβαια δεν είναι παράνομο.
Κάθε άλλο.

Είναι όμως σίγουρα σε βάρος της εκπαίδευσης και των μαθητών.
Ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι καλύτερο να έχεις 25 μαθητές σε κάποιο τμήμα και όχι 18,19 ή 20.
Νόμιμο δε εις βάρος των μαθητών δε.

Άρα γιατί γίνεται;
Η απάντηση πολύ απλή και εύκολη.
Για εξοικονόμηση πόρων ακόμα και μέσα από την παιδεία.
Πολλοί ισχυρίζονται ότι αυτό πρέπει να γίνει στη βάση της οικονομικής κρίσης που όλοι βιώνουμε.
Δεν θα ήταν λοιπόν καλύτερα να έλεγε το υπουργείο την αλήθεια και όχι να προσπαθεί να πείσει ότι γίνεται για καλύτερη παρεχόμενη παιδεία.
Σίγουρα ο κόσμος θα το καταλάβαινε καλύτερα μια και θα άκουγε την αλήθεια.
Το ψέμα είναι αυτό που απεχθάνεται ο κόσμος και κάποτε πρέπει να το καταλάβουν οι διοικούντες.
Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις συγχωνεύσεων που είναι καθαρά διοικητικές και εκεί δεν υπάρχει σοβαρός αντίλογος, όπως υπάρχουν και συγχωνεύσεις που ελάχιστα κερδίζουμε μπρος σε αυτά που χάνουν οι μαθητές δείχνοντας πολύ σκληρό και ανάλγητο πρόσωπο στους άμεσα ενδιαφερόμενους.
Μιλάω για τα νυχτερινά γυμνάσια λύκεια όπως αυτό του δήμου μας γιατί κλείνοντας το και στέλνοντας τους μαθητές σε κάποιο άλλο νυχτερινό αρκετά μακριά από την περιοχή τους, τους ωθείς στην παραίτηση τους από τη μόρφωση.
Οι περιπτώσεις των νυχτερινών σχολείων είναι κάτι το διαφορετικό και οι διοικούντες έπρεπε να τα αντιμετωπίσουν με γνώμονα την παροχή διευκολύνσεων σε αυτούς τους μαθητές και όχι με γνώμονα του "όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω".
Τα νυχτερινά σχολεία είναι αναγκαστική επιλογή εργαζόμενων ανθρώπων και μάλιστα αρκετών γονέων που μια "σοσιαλιστική κυβέρνηση" πρέπει να αφουγκράζεται και όχι στο βωμό της εξοικονόμησης ελάχιστων ευρώ να δείχνει σκληρό πρόσωπο ξένο προς τον σοσιαλισμό τον οποίο λέγει ότι πρεσβεύει.
Την ύστατη αυτή στιγμή ευχή μου είναι να ξαναδεί το θέμα τουλάχιστον στις περιπτώσεις εκείνες που πέραν της όποιας μετακίνησης μαθητών δημιουργείται και κοινωνικό πρόβλημα.
Μια σοσιαλιστική κυβέρνηση σε άλλες εποχές ούτε που θα το σκεπτόταν να κλείσει και να συγχωνεύσει νυχτερινά σχολεία με μαθητές που φτάνουν τους 150.
Οι σοσιαλιστικές αρχές πρέπει να επιβιώσουν και αυτό πρέπει να το αντιληφθεί η σημερινή κυβέρνηση, τουλάχιστον στις περιπτώσεις εκείνες, που αποτελούν προτεραιότητά κατά δήλωσή της.

Δημήτρης Ζώταλης
Δάσκαλος
Κοινοτικός Σύμβουλος Μοσχάτου

-------------------------------------
Το ίδιο άρθρο, αλλά με άλλο τίτλο (επιλογής του συντάκτη του - "
Αλήθειες και ψέματα για τις συγχωνεύσεις σχολείων") δημοσιεύεται στο φιλικό blog "Σαρανταποδαρούσα".

9 σχόλια:

  1. Πολύ εκκωφαντική αυτή η επαναλαμβανόμενη χρήση της λέξης "σοσιαλιστική"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ καλό το άρθρο σου. Όμως φίλε δάσκαλε, όταν υπάρχει πρόβλημα, από παντού κόβεις για να επιβιώσεις. Αν αρχίσουμε τα όχι από την Υγεία, όχι από την Παιδεία, όχι από την Κοινωνική Ασφάλιση, και ένας θεός ξέρει τι άλλο όχι, τότε τι γίνεται? Αν υπάρχει ανάγκη και στην παιδεία περικοπές. Ας δουλέψουν πιο ηρωϊκά, άρα πατριωτικά, και οι εκπαιδευτικοί.
    #ένας σχεδόν συνάδελφος#

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μιλάμε για τη συγχώνευση Καλλιθέας - Μοσχάτου και κανείς δεν δίνει τα κρίσιμα στοιχεία που α) υπάρχουν και β) θα υπάρξουν μετά τη συγχώνευση.
    Για παράδειγμα οι μαθητές του Εσπερινού του Μοσχάτου που κατοικούν;
    Ποιά είναι η σύνθεση ανά τάξη;
    Αν κάποιος έρχεται από μακριά στο Μοσχάτο, πως θα κάνει μια ακόμη μεγαλύτερη διαδρομή μέχρι την περιοχή του Πάντειου;
    Ποιά είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά κάθε σχολείου και κάθε τάξης; κλπ.
    Αν απαντηθούν αυτά, τότε θα μπορούμε να πούμε ότι έγινε για καλό ή για κακό.
    Τώρα αν δεν συνθηματολογούμε, σίγουρα εικάζουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θέλω να μάθω αν ο Δήμαρχος και γενικά ο δήμος συναντήθηκαν με τον περιφερειακό διευθυντη εκπαίδευσης και μίλησαν πάνω στα τεχνικά προβλήματα. Ναί ή όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολυ καλο το αρθρο σου Δασκαλε.
    Η συχνη χρηση της λεξης "ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ" μου αρεσει γιατι ποναει και θυμαμαι....
    Η συγχωνευση, θιγει κυριως τους εργαζομενους μαθητες.Εξω απο το χωρο, πολλα τραγουδια λενε πολλοι. Ειμαι μια γυναικα που αποφασισα στα 34 να τελειωσω το λυκειο, που για λογους περα απο τη θεληση μου ειχα αφησει στα 16.Εργαζομενη με δυο παιδια, ειχα ελαχιστο χρονο στη διαθεση μου.Ευτυχως ειχα κοντα το εσπερινο λυκειο του Μοσχατου,που ηταν και απο τα καλυτερα εσπερινα.
    Περασα τεσσερα χρονια δυσκολα, με πολυ κοπο, αλλα μου αλλαξαν τη ζωη. Στα 39 περασα στα ΤΕΙ στη σχολη που παντα ονειρευομουν.Αν δεν ειχα το σχολειο κοντα μου δεν νομιζω να τα καταφερνα.
    Περικοπες λοιπον, να κανουμε εκει που πρεπει και σε αυτους που πρεπει.
    Το εσπερινο του Μοσχατου εχει μεγαλη διαδρομη και ιστορια.Κριμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 1η
    Το Εσπερινο Λύκειο ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ δεν συγχωνευεται γιατι εκ του νομου δεν μπορει να συγχωνευτεί με αλλου Δήμου Σχολ. Μονάδα ...ΣΩΣΤΑ ???

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 2η
    Είναι σωστό αγαπητέ ένα Σχολείο όπως λές να έχει μια τάξη με 18 μαθητές και το άλλο στα 800 μ. 25 στην ίδια τάξη ?
    Εκει δεν δημιουργείτε αδικία ...κατι ...έγινε ..καποιος προγραμματισμός που ποτε δεν υπήρξε..και γνωρίζεις οτι το παραπάνω φαινόμενο λίγο πολύ υπάρχει στα Σχολεία ..Βόρειου και Νότιου Μοσχάτου ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φίλε μάλλον είσαι μπερδεμένος και κάνεις αντίλογο για το συγκεκριμένο θέμα.Δηλαδή τι μας λες;Να έχει και το άλλο σχολείο 25 για να μην υπάρχει αδικία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ένα πολύ καλό άρθρο που τεκμηριώνει την κατάσταση που συμβαίνει σήμερα στα σχολεία.Το κράτος πρέπει να κόβει τόσα όσα του επιτρέπει η κοινωνική και οικονομική θέση των πολιτών του.Στην παιδεία θα έπρεπε να είναι πιο γεναιώδωρη γιατί από αυτήν αξαρτάται και το μέλλον μας όπως ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει πει.Όλα αυτά βέβαια μέσα στη σημερινή κατάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΓΙΑ ΤΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΠΕΣΤΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ ΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΛΑΝΕ ΠΟΙΟΙ ΕΠΙΔΙΩΞΑΝ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΤΑ ΔΕΟΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ. ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια αναγνωστών γίνονται με δική τους ευθύνη!!!
Παρακαλούμε αποφεύγετε τις οξύτητες και τα εκτός θέματος σχόλια