Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2011

Αφήστε ελεύθερη την Ελευθερίας

Δεν ξέρω γιατί έχω την αίσθηση ότι θα συμβεί το χειρότερο…
Κι αυτό παρά τις συγκλίνουσες απόψεις Ευθυμίου - Κρεμμύδα, οι οποίο παρέστησαν στην χθεσινή (Τρίτη, 22/3) συνεδρίαση του Κοινοτικού Συμβούλιου Μοσχάτου, και διατύπωσαν την διαφωνία τους με το σκάψιμο της οδού Ελευθερίας ή την κατασκευή αντλιοστασίου στην πλατεία του δημαρχείου.

Επηρεασμένος από τα όσα λέχθηκαν εκεί, είτε από αιρετούς, είτε από πολίτες, και εκμεταλλευόμενος το ρεπό μου τράβηξα κατά την Ελευθερίας με τη φωτογραφική μηχανή ανά χείρας.
Περπατώντας στο κέντρο του δρόμου προσπάθησα να φανταστώ τη γειτονιά σαν εικόνα εργοταξίου και ταυτόχρονα έβαλα το μυαλό μου να δουλέψει σαν ένα σχεδιαστικό πρόγραμμα AutoCad 3D, επιχειρώντας να κατανοήσω το βάθος της εκσκαφής και το μέγεθος του αγωγού, σε σχέση με τις κατοικίες.

Φρίκιασα... και θύμωσα τρομερά με όλους.

Τσαντίστηκα με την ολοκληρωτική συμπεριφορά των κυβερνήσεων, που πλειστάκις υπερασπίζονται αποδεδειγμένα λαθεμένες επιλογές και όταν τα πράγματα φτάσουν σε αδιέξοδο δεν αργούν να κάνουν το λάθος διπλό και τρίδιπλο, όταν δια στόματος των αρμοδίων υπουργών και υφυπουργών σου κοπανάνε μια ξερή δήλωση του τύπου L’etat, c'est moi, και συνεχίζουν ακάθεκτοι… υπέρ του δημόσιου συμφέροντος, της απορροφητικότητας και για να μην πάει χαμένο το έργο…

Αγρίεψα με την αρτηριοσκλήρυνση του κράτους, που δεν επιλέγει στην περίπτωση κατασκευής δημόσιων έργων τις καλύτερες δυνατές λύσεις, αφού για ακατανόητους λόγους δεν διαλέγεται διεξοδικά και έγκαιρα με τους δήμους ή τους τοπικούς φορείς.

(Άλλωστε αυτό δεν αποδεικνύει ότι το έργο σχεδιάστηκε την δεκαετία του '70 με διαδρομή Θεσσαλονίκης - Σταθμός ΕΗΣ Μοσχάτου - Ελευθερίας, έτρεξε το 80-85 και το σταμάτησε ο Παπαντώνης μπροστά στα Μακρά Τείχη για να μην πάνε καλιά τους, αλλάξανε τώρα το σχεδιασμό με νέα διαδρομή από Θεσσαλονίκης σε Καποδιστρίου-Κεφαλληνίας-Ελευθερίας, και ποιός θεός ξέρει τι άλλο...)

Τα πήρα στο κρανίο με τον Δήμο που κοιμότανε 5 μήνες (τόσοι πέρασαν από τον διαγωνισμό που ανακήρυξε τον ανάδοχο) και τώρα στο «παρά ένα» πριν αρχίσουν τα σκαψίματα τρέχει και δε φτάνει…

Εξεράγειν (sic) με τις υπηρεσίες του δήμου που στην ανάγκη ενημέρωσης των δημοτικών συμβούλων, αλλά και της γενικότερης αντιμετώπισης του θέματος, δεν είχαν (/έχουν) έναν οργανωμένο Φάκελο που να αφορά τον Αγωγό της οδού Ελευθερίας, όταν και ο πιο απλός πολίτης φτιάχνει ένα ντοσιέ για τους "ασήμαντους" λογαριασμούς του ΟΤΕ ή της ΔΕΗ…

Και η πλάκα είναι ότι το έργο για τη συλλογή των όμβριων της Νέας Σμύρνης και της Καλλιθέας πρέπει να γίνει…
Και των όμβριων του Βοτανικού και του Ταύρου πρέπει να μαζευτούν και να πέσουν κάπου…
Δεν ζούμε μόνοι μας!
Αλλά και οι δικές μας τεχνητές λίμνες (Χρ. Σμύρνης & Σολωμού) και τα ποτάμια (Κοραή, Αργοστολίου, κλπ) πρέπει να εκλείψουν…

Πρέπει όμως να ομονοήσουμε.
Να δημιουργήσουμε ένα ενιαίο μέτωπο που θα πείσει το αρμόδιο υπουργείο ότι κανένας δεν έχει ανάγκη για μια νέα Λευκίμμη, ή μια νέα Κερατέα.
Πρέπει να συνεννοηθούμε, επιτέλους, γιατί εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν!
Ώστε να παραμείνει ελεύθερη η Ελευθερίας.

Στεφανος Μπιζάνης

15 σχόλια:

  1. ΜΑΖΙ ΣΟΥ
    ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, ΡΕ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τεως Δημ. Συμβουλος Μοσχατου23 Μαρτίου 2011 - 1:32 μ.μ.

    Νομίζω πως πολύ δικαιολογημένα ανησυχείτε κ. Μπιζάνη. Ο πρώην δήμαρχος κ. Ταξιάρχης Παπαντώνης είχε βάλει ζήτημα ανταποδοτικότητας, που έγινε μεν δεκτό αλλά ποτέ δεν υλοποιήθηκε. Άρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ καλά τα λες αγαπητέ φίλε Στέφανε και μακάρι να είσουνα δημ. Σύμβουλος. Δεν μας είπες τι αποφασίσανε χτες οι σύμβουλοι της κοινότητας.
    Γιώργος Α.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μιλάτε για αλλαγή στον "σχεδιασμό με νέα διαδρομή από Θεσσαλονίκης σε Καποδιστρίου-Κεφαλληνίας-Ελευθερίας". Αλήθεια πότε συνέβη αυτό? Συμφώνησε ο Δήμος ή έγινε μονομερώς? Δεν νομιζετε ότι είναι κάτι που πρεπει να απαντηθεί?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θαλεια απο Μοσχατο.23 Μαρτίου 2011 - 3:47 μ.μ.

    Πριν μερικα χρονια, υπηρξε εντονη εως και μαχητικη αντιδραση απο τους κατοικους της οδου Ελευθεριας.
    Ελαβε το μηνυμα ο Ταξιαρχης πολυ σοβαρα.
    Στεφανε, η Ελευθεριας, θα μεινει ελευθερη οχι απο στειρα αντιδραση, αλλα απο μελετες που εγιναν τοτε, οι οποιες ελεγαν οτι το εδαφος δεν αντεχει και οι οικοδομες θα υποστουν μεγαλες ζημιες.
    Αν δε βρεθει εναλλακτικη λυση ,ανετα θα γινουμε Κερατεα.Ειμαστε αποφασισμενοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κύριε Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου

    Αξιότιμοι Κύριοι,
    Στη συνέχεια του έκτακτου Δημοτικού κοινοτικού συμβουλίου,ήρθα σε συννενόηση με τους Νομικούς Συμβούλους για να έχουμε θετική έκβαση των προσπαθειών μας σε οτι αφορά την αποτροπή διέλευσης του αγωγού ομβρίων υδάτων μεσα απο την πόλη μας ο οποίος εξυπηρετεί άλλους Δήμους εκτός της πόλης μας.Θα πρέπει το συμβούλιο σας να πάρει μια απόφαση ως κατωτερω.


    ΘΕΜΑ : ΑΡΝΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΑΓΩΓΟΥ ΟΜΒΕΙΩΝ
    – ΛΥΜΑΤΩΝ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.

    Ο Δήμος διαπίστωσε ότι υπάλληλοι τεχνικής εταιρείας
    σημαδεύουν στους δρόμους τη διέλευση του αγωγού
    ομβρίων των δήμων Καλλιθέας και Ν.Σμύρνης μέσω του
    δήμου μας και πέραν κάθε λογικής, με καταστροφικές συ-
    νέπειες δια το δήμο μας.
    Αποφασίζουμε να εμποδίσουμε με κάθε νόμιμο τρόπο
    τη δημιουργία αυτού του αγωγού και να προσφύγουμε
    άμεσα στα αρμόδια δικαστήρια.

    Σε περίπτωση που δεν παρθεί μια τέτοια απόφαση θα είμαι αναγκασμένος να προσφύγω μόνος μου η και με άλλους συμπολίτες .
    Σε περίπτωση δυσμενούς απόφασης σας σας θέτω προ των ευθυνών σας.

    Με εκτίμηση
    Ναυπλιώτης Δημήτριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στέφανος Μπιζάνης23 Μαρτίου 2011 - 4:53 μ.μ.

    @ Ανώνυμος 23 Μαρτίου 2011 1:23 μ.μ.
    Χαίρομαι που συμφωνούμε "μαχητικά".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στέφανος Ν. Μπιζάνης23 Μαρτίου 2011 - 4:54 μ.μ.

    @ τεως Δημ. Συμβουλος Μοσχατου
    Πιθανέ παλιέ συνάδελφε γιατί όχι επώνυμα; Καλή και σωστή η υπόμνηση, γιαυτό και ξεκινάω το χρονογράφημά μου λέγοντας «Δεν ξέρω γιατί έχω την αίσθηση ότι θα συμβεί το χειρότερο…». Μακάρι να διαψευσθώ…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Στέφανος Ν. Μπιζάνης23 Μαρτίου 2011 - 4:55 μ.μ.

    @ Ανώνυμος (Γιώργος Α.Κ) 23 Μαρτίου 2011 1:36 μ.μ.
    Ευχαριστώ Γιώργο για τα καλά λόγια, όμως η εποχή θέλει τα εποχιακά της. Με εννοείς ασφαλώς. Η Κοινότητα Μοσχάτου πάντρεψε την πρόταση των δύο πιο κινητικών συμβούλων (Ναυπλιώτου, Ζώταλης) και διαμόρφωσε την απόφαση – και ταυτόχρονα εισήγηση στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο - ότι πρώτα «φως» στα ανταποδοτικά αντιπλημμυρικά υπέρ του Μοσχάτου και μετά ο αγωγός, ο οποίος σε κάθε περίπτωση δεν θα περάσει μέσα από την κατοικημένη περιοχή της πόλης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στέφανος Ν. Μπιζάνης23 Μαρτίου 2011 - 4:55 μ.μ.

    @ Ανώνυμος 23 Μαρτίου 2011 2:06 μ.μ.
    Σαφώς και το ερώτημα πρέπει να απαντηθεί. Στην περίπτωση που το κράτος αποφάσισε από μόνο του, θα αποτελεί άλλη μια αλαζονική περίπτωση αυτού που στο χρονογράφημα ονόμασα «Ολοκληρωτική συμπεριφορά - L’etat, c'est moi». Αν στην αλλαγή υπάρχει συμμετοχή της διοίκησης του Δήμου, τότε τα πράγματα γίνονται πολύ σοβαρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Στέφανος Ν. Μπιζάνης23 Μαρτίου 2011 - 5:17 μ.μ.

    @ Θαλεια απο Μοσχατο
    Νομίζω ότι καταλαβαίνω τι εννοείς με το «στείρα αντίδραση». Είναι πια όχι φαινόμενο, αλλά η σταθερή ελληνική πραγματικότητα του να λέμε «ΟΧΙ» στο καθετί. Όμως η περίπτωση της οδού Ελευθερίας είναι πράγματι μια εξωφρενική περίπτωση και χωρίς τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά της περιοχής, όταν μια πόλη γίνεται σουρωτήρι από το σκάψιμο και υπάρχουν κατά σειρά οι ακόλουθες εναλλακτικές:
    1) Κατευθείαν τα όμβρια στον Ιλισό
    2) Αγωγός κατά μήκος της παρα-Ιλίσιας οδού (Καλλιθέα)
    3) Αγωγός δίπλα στον Ιλισό επί της οδού Ιλισού (Μοσχάτο)
    4) Αγωγός από Θεσσαλονικης (πάνω από τις γραμμές)
    5) Αγωγός από Θεσσαλονίκης από τον πεζόδρομο (νότια των γραμμών ΗΣΑΠ),
    χώρια την «μαύρη» και χαιρέκακη εκδοχή όπου αφενός τα νερά της Νέας Σμύρνης ρίχνονται στην αριστοκρατική μαρίνα του Φλοίσβου, και αφετέρου της Καλλιθέας ακολουθούν τις παραπάνω περιπτώσεις (1) και (2).
    Η απόφαση σου να μείνει αχρείαστη …εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ευθυμίου και Κρεμμύδας μάλλον προσπαθούσαν περισσότερο να δικαιολογήσουν τα πεπρεγμένα του προηγούμενου δημάρχου στο θέμα και λιγότερο να ασχοληθούν με τη σημερινή κατάσταση.Μόνο ο Ζώταλης έβαλε τα πράγματα στη θέση τους και με τις παρεμβάσεις του και την τελική του τοποθέτηση κράτησε ψηλά τη σημαία και απέδωσε ευθύνες για το ότι φτάσαμε εδώ λόγω απραξίας ή λανθασμένων χειρισμών της προηγούμενης διοικησης η οποία καθόρισε και τους δρόμους που θα περάσει ο αγωγός κατά τα λεγόμενα του κ. Φάκλαρη.Ο Ζώταλης έδωσε το στίγμα της αντίστασης για τη μή εκτέλεση του έργου και μπράβο του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΖΩΤΑΛΗΣ!Κύριε Φάκλαρη ο δήμος από το 2000 μέχρι και σήμερα στο δήμο δεν υπήρχε φάκελλος που να αφορά την κατασκευή του αγωγού;
    ΦΑΚΛΑΡΗΣ!Οχι κύριε Ζώταλη.Οχι μόνο δεν υπήρχε φάκελλος αλλά δεν είχαμε και καμμια ενημέρωση.Να φανταστείτε ότι σήμερα ήλθαν κάτι σχέδια τα οποία εγώ δεν πρόλαβα να δω.
    ΖΩΤΑΛΗΣ!{βγαζοντας κάτι σχέδια από το φακελλό του]Δηλαδή κύριε Φάκλαρη αυτά τα σχέδια που έχω δει εγώ σήμερα και έχουν γίνει από το 2004 και έχουν εγκριθεί το 2008 εσείς και ο δήμος γενικότερα δεν τα γνωρίζατε;
    ΦΑΚΛΑΡΗΣ!Οχι.
    ΖΩΤΑΛΗΣ!Αξιον απορίας αυτό που μου λέτε και πρωτοφανές ένας δήμος να μη γνωρίζει τίποτα για κάποιο θέμα που καίει.
    Ακούγοντας εγώ αυτό το διάλογο έβγαλα πολλά συμπεράσματα.Βγάλτε και εσείς τα δικά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Επειδή πάμε να χάσουμε το στόχο, θα ήθελα να θυμίσω ότι με τον αγωγό των ομβρίων λυμάτων Καλλιθέας και Νέας Σμύρνης δεν κινδυνεύει μόνον η οδός Ελευθερίας. Τον ίδιο μεγαλο κίνδυνο έχουν και οι οικοδομές της Κεφαλληνίας. Μην το ξεχνάτε αυτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κ.Μπιζανη παντα ειστε επικαιρος και με πραγματικο ενδιαφερον παρακολουθειτε τα τεκτενομενα.
    Διαβαζω τα σχολια σας με ενδιαφερον και σκεπτομαι οτι φωνες σαν τη δικη σας,λειπουν απο το Δημοτικο Συμβουλιο.
    Μενω στο υψος της οδου Ελευθεριας κοντα στον Κηφισσο.Η περιοχη μας εχει υποβαθμιστει επανειλημμενως.Μονο ο δρομος που περασε πανω απο το ποταμι, φτανει.Ο θορυβος και το καυσαεριο μας επνιξε.Παλαιοτερα ειχαμε τις πλημμυρες.Αργοτερα μας τρελανε ο θορυβος των συρμων των ΗΣΑΠ,και παει λεγοντας.
    Η Κ. Θαλεια κατι ξερει.Αν χρειαστει οντως θα γινουμε Κερατεα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια αναγνωστών γίνονται με δική τους ευθύνη!!!
Παρακαλούμε αποφεύγετε τις οξύτητες και τα εκτός θέματος σχόλια