Κυριακή, 20 Φεβρουαρίου 2011

Πολιτιστικά Πάρτυ

Από χθες το βράδυ διάβασα σε διάφορα ιστολόγια και σε χώρους κοινωνικής δικτύωσης ότι πρόκειται να πραγματοποιηθεί εκδήλωση στο πολιτιστικό για την Eurovision στα πλαίσια του καρναβαλιού. Δεν αρνείται κανείς ότι είναι μια καλή ευκαιρία και για να λειτουργήσει το πολιτιστικό, αλλά και για να πέσουν πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας, ώστε να γίνει γνωστό σε έναν κύκλο ανθρώπων που ξεπερνάει τα στενά όρια του νέου δήμου μας. Αυτά είναι τα θετικά που προκύπτουν από την πρωτοβουλία των διοργανωτών. Δεν πρέπει να παραβλέψουμε όμως τα αρνητικά αλλά και την προοπτική που μπορεί να έχει στο μέλλον το πολιτιστικό κέντρο. (Παρεμπιπτόντως, και πριν την εκδήλωση θα ήταν καλό, αλλά όχι καίριο χρονικά, είτε να προστεθεί στον τοίχο εκεί που γράφει «Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Μοσχάτου» η λέξη Ταύρου, είτε να αφαιρεθεί η λέξη «Δήμου» ώστε να προσδιορίζεται η λέξη «Μοσχάτου» ως τοπωνύμιο).

Καταρχάς να υπερτονίσω κάτι. Κατά την άποψή μου το πολιτιστικό δεν είναι μαυσωλείο, όπως δεν είναι και κλαμπ. Δεν είναι ασύμβατες με τέτοιους χώρους αντίστοιχες εκδηλώσεις, άλλωστε ακόμα και στο Μέγαρο Μουσικής λαμβάνουν χώρα δρώμενα που εστιάζουν στην ευρεία λαϊκή απαίτηση. Θεωρώ όμως ότι είναι προαπαιτούμενο ο σεβασμός του χώρου. Και αυτή την έννοια δεν την συνδυάζω με το περιεχόμενο των εκδηλώσεων, αφού πιστεύω στην ελεύθερη έκφραση - μακριά από φαινόμενα ελιτισμού, αλλά με το αντικείμενο καθαυτό, την αίθουσα εκδηλώσεων του πολιτιστικού η οποία δεν είναι δυνατόν να διατεθεί για πάρτυ. Είναι αίθουσα εκδηλώσεων όπου οι παριστάμενοι καλό είναι να συνειδητοποιούν ότι παραβρίσκονται για να παρακολουθήσουν τους καλλιτέχνες με τον ανάλογο σεβασμό, για το χώρο και την εκδήλωση. Τι θα γίνει λοιπόν την Τετάρτη; Αν είναι δυνατόν το πάρτυ να γίνει εκτός της αίθουσας και μέσα μόνο η καλλιτεχνική εκδήλωση, έχει καλώς. Χρειάζεται όμως μεγάλη προσπάθεια από ανθρώπους του δήμου να διαφυλάξουν το χώρο από την κοσμοσυρροή. Και αφού ένα πάρτυ προβλέπει εθιμοτυπικά αναψυκτικά και φαγητά, αυτά δεν πρέπει να περάσουν με κανένα τρόπο μέσα στην αίθουσα. Καλύτερο πάλι θα ήταν να προσφερθούν (αν υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός) μετά το τέλος της εκδήλωσης, όπως συνηθίζεται σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Όταν όμως προσκαλείται ο κόσμος σε πάρτυ, εμφορείται από την ανάλογη προδιάθεση και αυτό είναι κάτι που ο καθένας μας μπορεί να αισθανθεί. Λοιπόν αν τελικά έρθω, θα έχω την προδιάθεση, να χορέψω παντού, όπου βρω, ανάμεσα στα καθίσματα και τους διαδρόμους της αίθουσας. Αυτό δεν σημαίνει πάρτυ; Προς Θεού μην καταλήξουμε εκεί, γιατί προς τα εκεί πηγαίνει.

Η προοπτική του πολιτιστικού κέντρου, εκτιμώ ότι έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Ο δήμος θα πρέπει να το εκμεταλλευτεί πολυεπίπεδα, άλλωστε είναι ένα ακριβό στολίδι για να χρησιμοποιείται μόνο γιατί δεν έχουμε άλλο κλειστό χώρο για εκδηλώσεις. Βέβαια οι πολιτιστικές ομάδες της περιοχής έχουν βρει χώρο έκφρασης, αυτό δεν πρέπει να το παραβλέψουμε, και έχουν ήδη, κάποιες, παρουσιάσει το έργο τους μέσα από το πολιτιστικό στο πρόσφατο παρελθόν, μαζί τους και εγώ. Μιλάω, όμως, κυρίως για το παρόν και το μέλλον. Το πολιτιστικό είναι ένας πολύ ενδιαφέρων χώρος και μπορεί να προσελκύσει καλλιτεχνικές ομάδες από ολόκληρο το λεκανοπέδιο και όχι μόνο στη βάση θεματικών ενοτήτων (τριήμερα εκδηλώσεων κλπ) αλλά με πιο ανοιχτό ορίζοντα και σε πιο μόνιμη βάση, και γιατί όχι, να προσφέρει και στο δημοτικό ταμείο κάποια έσοδα. Αν θέλουμε να προάγουμε τον πολιτισμό στην περιοχή μας, είναι σημαντικό να μπορούμε να φέρουμε σε επαφή τους πολίτες μας με τέτοιες καλλιτεχνικές βραδιές ή ημερίδες. Άλλωστε το επίθετο «πολιτιστικός» εμπεριέχει την έννοια της προσφοράς του πολιτισμού ως πράξη. Απαιτούμενος, βέβαια, ο συνδυασμός με ένα ισχυρό πνευματικό κέντρο, αλλά αυτό είναι θεματολογία μιας άλλης συζήτησης.

Βασίλης Γραβάνης
Καθηγητής Μουσικής

27 σχόλια:

  1. Αγαπητέ κ. Αρθρογράφε με το πραγματικά προσεγμένο κείμενό σας σε άλλα σε συμφωνώ και σε άλλα έχω διαφορετική άποψη. Το ρεζουμέ όμως της υπόθεσης είναι το εξής: Ποιος τελικά κυβερνάει στα πολιτιστικά πράγματα; Ο επίσημος Δήμος ή μια ομάδα τυχάρπαστων, που στην αδυναμία των κ.κ. Ευθυμίου, Μπούτση και Ιωαννίδη προτείνει και επιβάλει ότι – ότι; Εγώ σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγω και αναλογίζομαι αν τα ίδια πιθανόν να συμβούν και σε σοβαρότερα προβλήματα της πόλης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε Βασίλη δεν θέλω να σε πικράνω αλλά και το Πολιτιστικό θα δουλέψει με τη φιλοσοφία του παραμάγαζου όπου τον συντονισμό θα έχουν τα γνωστά μεγαλοστελέχη της διοίκησης αυτά που κατάφεραν να συρικνώσουν τα τμήματα του Πνευματικού Κέντρου, το Δημοτικό Ωδείο κ.λ.π. Τα ίδια μεγαλοστελέχη που οργανώνουν παράτες και πανηγυράκια ανεξέλεγκτα προσφέροντας φτηνό θέαμα έξω από κάθε κριτήριο αισθητικής και στη λογική του "αποφασίζουμε και διατάζουμε". Είναι οι ίδιοι που έκοβαν κι έραβαν ως φυντάνια του απερχόμενου και συνεχίζουν ως αντ' αυτού του νέου. Δες το "ανανεωμένο" καρναβάλι για να καταλάβεις ότι "ο καιρός νερό θα φέρει".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμφωνώ με τα πιο πολλά κύριε Γραβάνη. Το κτήριο του Πολιτιστικού δεν είναι ούτε πρέπει να το δούμε ως Επίδαυρο ή Μέγαρο, αλλά δεν αξίζει να είμαστε τόσο εύκολοι και να το καταντήσουμε σκυλάδικο της Παραλιακής ή χαζοχαρούμενη πίστα για γιουροβιζιονικές ανοησίες. Αλήθεια ποιανού επιλογή ήταν αυτή και τι μπορεί να κρύβεται πίσω από την εκδήλωση που μάλιστα έχει και «χορηγούς»?
    Κατερίνα82

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Με την ευκαιρία της ανάρτησης αυτής εγώ θέλω να απευθυνθώ στην αντιπολίτευση και κυρίως στους κ. Σωπάκη και Κρεμμύδα και να τους ζητήσω να ρωτήσουν στο δημοτικό συμβούλιο 1) ποιος κανόνισε το Eurovision Party, 2) ποιος εγκρίνει τις αφισούλες που τελευταία βλέπουμε 3) πως ένας δήμος αποδέχεται χορηγούς χωρίς χορηγία 4) αν υπάρχει επιτροπή καρναβαλιού και 5) αν υπάρχει υπεύθυνος για τη λειτουργία του κτήριου του Πνευματικού. Θα διαφωνήσω τέλος ότι η «δημοσιότητα» του party θα αφήσει κάτι στο Μοσχάτο. Αν κάποιοι κερδίσουν θα είναι άλλοι όπως το υπαινίσσεται και η @ Κατερίνα 82.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ ΤΟ ΜΟΣΧΑΤΟ LIVE ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ FUN THS EUROVISION?? ΜΙΑ ΝΕΑ ΚΛΙΚΑ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ.ΠΕΡΣΥ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΚΑΙΟ ΑΛΛΑ ΗΤΑΝ ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΤΟ.ΣΥ.Ν. ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΘΕΙ ΤΟΤΕ Ο ΤΟΣΥΝΩΚΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΟΥ Ο ΔΗΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟ. ΤΟ ΤΟ.ΣΥ.Ν. ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΦΕΤΟΣ????
    ΒΕΒΑΙΑ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΜΕΤΑΓΡΑΦΕΣ ΑΠΟ ΤΟΣΥΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ.
    Ο ΠΑΤΣΟΥΡΑΚΗΣ ΤΙ ΛΕΕΙ ΓΙΑΥΤΑ?? ΒΕΒΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΧΑΜΗΛΩΝ ΤΟΝΩΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΑΛΛΑ ΤΙ ΛΕΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΠΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ. ΕΙΧΕ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ??ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΤΟ ΤΟΣΥΝ ΕΚΑΝΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΦΕΤΟΣ??
    ΠΑΤΣΟΥΡΑΚΗ ΠΡΟΣΕΞΕ ΤΟΥΣ ΄ΦΙΛΟΥΣ' ΣΟΥ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ζώταλης Δημήτρης20 Φεβρουαρίου 2011 - 3:59 μ.μ.

    O Βασίλης βάζει ένα θέμα με πολύ κομψό τρόπο και συμφωνώ απολύτως μαζί του.Εκείνο που εγώ έχω να πω, σε σχέση με όσα ακούγονταν μέχρι σήμερα, περί φτηνών εκδηλώσεων τα προηγούμενα χρόνια, είναι το εξής.Αυτή η εκδήλωση πέρα από τους όποιους σκοπούς της, που όντως έχει, είναι αυτό που οι ιθύνοντες ονόμαζαν αναβάθμιση και ποιότητα;Αν αυτό εννοούσαν όταν μίλαγαν περί αναβάθμισης και ποιότητας τότε έχουμε χάσει το νόημα των λέξεων.Αυτή η εκδήλωση είναι απλά μια εκδήλωση και καλά κάνει και γίνεται, αλλά καμμιά σχέση κατά τη γνώμη μου δεν έχει με αυτό που λέμε ποιότητα και για την οποία κόπτονταν οι ιθύνοντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
    Το απόγευμα κυλάει γλυκά και ειλικρινά δεν επιθυμούμε ούτε ανακοινώσεις, ούτε «κοψίματα» σχολίων.
    Πολύ ευγενικά ζητάμε όλοι οι σχολιαστές να προσπαθήσουν να μείνουν στην ουσία των άρθρων που τρέχουν ("Τα blogs της αβάντας" και "Πολιτιστικά Πάρτυ")

    Thx!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ελπίζω να μη μου κόψετε το σχόλιο, όσο κι αν έχει ένα είδος σκληρής κριτικής. Μάλιστα λέω ότι είναι 100% μέσα στο θέμα που με το δικό του τρόπο έγραψε ο κ. Β.Γραβάνης. Λοιπόν, ο Οικονόμου που αυτοσυστήνεται χορηγός να μας φέρει support στην εκδήλωση τον Ρουβά για να μας κάνει καμιά κωλοτούμπα, για να δικαιωθεί το χτίσιμο του Πνευματικού και να πιάσουν τόπο τα λεφτά των φορολογούμενων δημοτών. Δεν είναι δύσκολο. Κοτζάμ πρόεδρος (ή αντιπρόεδρος) του ελληνικού Eurovision fan club είναι, που μάλιστα είχε την απορία γιατί ο «Κλόουν» δεν κέρδισε την πρώτη θέση. Αν δεν πιστεύετε ρίξτε μια ματιά εδώ: http://www.eurovisionfanclub.gr/wordpress/?page_id=684

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Την ψυχαγωγία την θέλουμε. Εξάλλου τι κερδίζουμε από την τέχνη, παρεκτός από ΤΕΡΨΗ? Για το κάθε τι εξαιρταται πως το δίνεις και πως το οργανώνεις. Εριξα μια ματιά σε όλα τα Μοσχατιώτικα blog. Η ανάγνωση αναρτησεων και σχολίων με οδήγησε στο εξής συμπερασμα: Το δημαρχείο πρέπει να έχει καταληφθεί από αβανταδόρους που το παίζουν σε όλα τα ταμπλώ. Μπλογκ, Συμβούλιο Νεολαίας, κλπ. Τώρα και ΧΟΡΗΓΟΙ γιατί είδα την αφίσα στην πλαϊνή στήλη του ξεκινάμε. ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ΕΚΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ. Το πρόγραμμα, πάλι, - που στην ουσία δεν υπάρχει - χτίζεται πετραδάκι πετραδάκι. Και βάζουμε μέσα και το τι θα κάνουν τα μαγαζιά. Σε λίγο θα διαφημίζουν πόσο πάει το ουϊσκυ και η βότκα και άλλα παρεμφερή. Απίστευτα πράγματα που ούτε αμερικανάκια δεν τα κάνουν. Σκεφτείτε να γίνει και τίποτα και να ζητάνε οι γονείς και τα ρέστα. Και μας κουβαλάνε το πραγματικό καρναβάλι της Eurovision. Γιατί αναλογιέμαι κι εγώ? Για να έχουμε υποχρέωση στους απίθανους και τα παράσιτα? Για να γίνεται κουβέντα που φέρνει σε δύσκολη θέση μοσχατιώτες καλλιτέχνες, ενώ θα μπορούσαμε να κάνουμε μουσικό πρόγραμμα με αποκλειστικά με αυτούς, δηλαδή δικά μας παιδια (αδελφές Ψυχράμη, Φάκο, κλπ) και με επιλεγμένο ρεπερτόριο? Τόσο διαλυμένη είναι η δημοτική αρχή στο ζήτημα του καρναβαλιού? Κλεινω με ένα τελευταίο ερώτημα. Αληθεύει ότι φέτος θα ξοδευτούν 34.000 ευρώ για το καρναβάλι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΕΓΩ ΘΑ ΣΤΑΘΩ ΚΑΙ ΘΑ ΠΩ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΡΤΥ ΤΗΣ EYROVISION ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΟΣΧΑΤΟ ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ ΕΝΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΒΑΛΛΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ
    ΚΑΙ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΘΑ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΜΟΣΧΑΤΙΩΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ(ΨΥΧΡΑΜΗ-ΦΑΚΟΣ) ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΜΕ ΝΑ ΤΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΑ ΤΙΜΑΝΕ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΠΟΥ ΤΑ ΓΕΝΝΗΣΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΟΣ21 Φεβρουαρίου 2011 - 2:15 μ.μ.

    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΤΟΝΙΣΩ ΤΗΝ ΘΕΤΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΤΥ ΤΗΣ EYROVISION ΣΤΟ ΜΟΣΧΑΤΟ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ EVENT ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
    ΠΟΥ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΘΑ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΜΟΣΧΑΤΙΟΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ (ΨΥΧΡΑΜΗ-ΦΑΚΟΣ)ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΜΕ ΝΑ ΤΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ..... ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΟΥΝΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το παρόν άρθρο διατυπώνει χοντρικά δύο ζητήματα: α) το συμβατό ή όχι της παραχώρησης της σκηνής του Πολιτιστικού Κέντρου σε εκδήλωση σχετική με την Ελληνική συμμετοχή στην Eurovision και β) την γενικότερη αποστολή και λειτουργία του Πνευματικού Κέντρου ως χώρου παρουσίασης καλλιτεχνικών δρώμενων.

    Ως προς το πρώτο, δεν βρίσκω τους λόγους για τους οποίους θα έπρεπε να αρνηθούμε την παρουσίαση των τραγουδιών που διεκδικούν να κερδίσουν την επίσημη ελληνική εκπροσώπηση στην Eurovision. Θεωρώ πως ο πολιτισμός, οι τέχνες και τα γράμματα δεν είναι πράγματα ξεκομμένα από την ευχαρίστηση και την ψυχαγωγία, όπως πολύ σωστά επισήμανε και προηγούμενος σχολιαστής. Το πρόβλημα με την παραχώρηση έγκειται σε «πρακτικά» θέματα που εγείρονται, όπως: Ποιος φορέας προωθεί το συγκεκριμένο Party; Υπάρχουν οικονομικά αποτελέσματα υπέρ «κάποιων» ή υπέρ «τρίτων» (sic) από το μουσικό γεγονός; Έχει υπογραφεί ανάμεσα στον Δήμο και τους παραγωγούς της εκδήλωσης κάποιο συμφωνητικό έστω και για την δωρεάν χρήση του κτηρίου ή μέρους αυτού, στο οποίο να διασφαλίζεται η περίπτωση υλικών ζημιών;

    Παρά το γεγονός ότι θα μπορούσαν να λεχθούν πολύ περισσότερα και με μεγαλύτερη ανάλυση, περνάω στο δεύτερο ζήτημα έχοντας σαν γέφυρα έναν αφορισμό: Το Πολιτιστικό Κέντρο Μοσχάτου θα είναι είτε Τέμενος των Τεχνών, είτε καφωδείον ανάλογα με το τι θέλουμε εμείς οι ίδιοι! Επαφίεται στις φιλοδοξίες και το όραμα της Δημοτικής Αρχής και ειδικότερα του αρμόδιου φορέα να διαμορφώσει τα χαρακτηριστικά του Πολιτιστικού. Πιστεύω πολύ συνοπτικά ότι χρειάζεται αυτοδιοίκητη λειτουργία ασκούμενη από Κοσμήτορα και πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του από άποψη χρόνου και δράσεων.
    Θεωρώ ότι ήδη έχουμε αργήσει, και αυτό αποδεικνύεται είτε από την απραξία στην οποία ήδη έχει περιέλθει από τα θυρανοίξια μέχρι σήμερα, είτε εξ’ αφορμής της εκδήλωσης του Eurovision Party.

    Προσωπικά εγώ, αλλά και το ΜοσχατουΠολις θα επανέλθουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Θαλεια απο Μοσχατο.21 Φεβρουαρίου 2011 - 3:59 μ.μ.

    Ολα καλα και μπραβο. Ειναι μια νεανικη εκδηλωση.Το θεμα της τιμης ομως που κολλαει;Τι σημαινει μας τιμουνε με την παρουσια τους;Τι σημαινει οτι τιμανε τον τοπο που τους γεννησε; Πολλοι τιμουν τον τοπο τους και τους αξιζει ο δικος μας σεβασμος, αλλα εχουν χαμηλο προφιλ και δεν καβαλανε το καλαμι.Πριν 5 μηνες μια νεαρη Μοσχατιωτισα (ΑΤΟΜΟ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ) ελαβε μερος σε ενα παγκοσμιο διαγωνισμο σεναριου και πρωτευσε αναμεσα σε 90 διαγωνιζομενους.Τιμησε τον τοπο της,αλλα η τηλεοραση ηταν μακρια.Αυτα τα θεματα δεν εχουν τηλεθεαση.Για εμενα, αυτη η κοπελα, τιμησε τον τοπο της. Τιμα και εμας ο αγωνας που κανει καθημερινα κυριως με αξιοπρεπεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. --- @ Astroboy
    Συμφωνούμε. Όπως ειπα κι εγώ σε σχόλιο μου χθές "τι κρύβεται πίσω από αυτό το show"? Πως ο Δήμαρχος εγκρίνει να δοθεί κοτζάμ κτήριο σε ένα παρτυ που γίνεται από ποιους και με ποιά οφέλη? Ποιός θα το διασφαλίσει σε περίπτωση κοσμοσυρροής από την πιτσιρικαρία?
    --- @ Θάλεια
    Ακριβώς. Βλέπουμε με καλό μάτι και τον Δημήτρη αλλά και την Ψυχράμη ως μοσχατιώτες, αλλά μην τρελαθούμε ότι χρωστάμε και τιμή. Ήρεμα!
    --- @ Κύριε Γραβάνη,
    θα ήταν ωραίο να έχουμε εν είδη διαλόγου τις απόψεις σας πάνω στα σχόλια.

    Κατερίνα82

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μα φίλε astroboy έχει Κοσμήτορα ο Δήμος: Τον Πανμέγιστο Ιωάννη Κατακουζινό Μανατζαρέο. Μετά από αυτόν το χάος. ήδη απολαμβάνουμε τις ικανότητές του στο Πνευματικό, στο Καρναβάλι, στα Εvents,στα μαγειρέματα εντός του Μεγάρου πάντα με "νέες" ιδέες στην οργάνωση και το σχεδιασμό πολιτιστικών "δράσεων". Άντε και το Πασχα στον Βαλκανικό διαγωνισμό oriental!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κυρία Θάλεια το ότι υπάρχουν και άλλοι Μοσχατιώτες και Μοσχατιώτισσες που τιμούν την πόλη και οι οποίοι δυστυχώς μένουν στην αφάνεια δεν σημαίνει πως δεν τιμούν την πόλη η Ψυχράμη και ο Φάκος.
    Αυτό δείχνει από μέρους σας ή έλλειψη επιχειρημάτων ή κόμπλεξ προς κάποια άτομα που διοικούν τον δήμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Λόγια λόγια λόγια.Η ουσία είναι μια.Όταν υπάρχει ανυπαρξία από το δήμο για οργανωμένες ενέργειες στο θέμα του καρναβαλιού και μπρος στον κίνδυνο να μη γίνει τίποτα τότε ο καθένας περνάει τις όποιες ιδέες του στο δήμο για το λόγο ότι δεν υπάρχει κάτι άλλο καλύτερο και τότε βλεπουμε εκδηλώσεις χωρίς κανένα ποιοτικό χαρακτηριστικό και ότι και να λέτε Κ.Μπιζάνη για μη άρνηση στη συγκεκριμένη εκδήλωση ναι μεν συμφωνώ αλλά λέω και κάτι άλλο.Πρόκειται περί μιας εκδήλωσης με καθόλου ποιοτικά χαρακτηριστικά που εξυπηρετούν συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα γιατί η γιουροβιζιον γίνεται ακόμα και αντικείμενο στοιχηματισμού με δεκάδες εκατομμύρια που αλλάζουν χέρια και αυτό και μόνο το γεγονός με οδηγεί στο να πω ότι πρόκειται περί σκουπιδιών που τζογάρονται πολλά πάρα πολλά και δεν άξιζε κάτι τέτοιο το πολιτιστικό κέντρο Μοσχάτου.Σας προτείνω λοιπόν να προτιμήσετε την ψυχράμη αν θέλετε να βγάλετε κανένα φράγκο όταν έρθει η μέρα του στοιχηματισμού γιατί αυτό και μόνο εξυπηρετεί σήμερα η γιουροβιζιον.Χρήμα ,χρήμα,και μάλιστα πολύ φτηνό για ορισμέμους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Διάβασα στο mosxato life δήλωση του κ.Φάκου που έλεγε ότι αυτό που γίνεται στο πολιτιστικό κέντρο είναι πολυτέλεια.Αν αυτό είναι πολυτέλεια τότε έχουμε χάσει το νόημα των λέξεων.
    Μαρκόπουλος Χατζηνάσιος Ξαρχάκος Μαχαιρίτσας Νικολόπουλος Παπακωνσταντίνου Παπαδόπουλος ....................Αλεξίου Νταλάρας Πρωτοψάλτη Γαλάνη Πάριος Μακεδόνας Μητροπάνος Κότσιρας Βάνου Μοσχολιού...................και τόσοι άλλοι ΝΑΙ είναι πολυτέλεια.Αντε γεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Θελω να ευχαριστησω τη Θαλεια,γιατι μας εκανε γνωστη την ιστορια της κοπελιας απο το Μοσχατο. Μπραβο και της ευχομαι καλη δυναμη και παντα επιτυχιες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Θαλεια απο Μοσχατο.22 Φεβρουαρίου 2011 - 3:57 μ.μ.

    Φιλε.6: 29μ.μ. Διαβασες καπου στο σχολιο μου να αναφερομαι αρνητικα στα συγκεκριμενα ατομα; Την φραση(νεανικη εκδηλωση,ολα καλα και μπραβο)την θεωρεις αναξια του διαμετρηματος των παιδιων; Επισης θεωρεις(αφανεια)ενα παγκοσμιο βραβειο;Η ουσια της τοποθετησης μου ηταν αλλη.Με συγχωρεις αλλα το μαθημα της αναλυσης των κειμενων και η εκθεση ιδεων τελικα, ειναι πολυ σημαντικα μαθηματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Βασίλης Γραβάνης23 Φεβρουαρίου 2011 - 12:56 μ.μ.

    Κατερίνα82 σήμερα, επιτέλους βρίσκω τον χρόνο για να απαντήσω σε μερικά από τα σχόλια και τις ερωτήσεις σας. Μέχρι το σημείο του δυνατού.

    FosForouxos, 20 Φεβρουαρίου 2011 11:46 π.μ. Θέλω να πιστεύω ότι ο επίσημος Δήμος, έχει την ευθύνη και τις επιλογές. Και γι αυτό εκτιμώ ότι θα είναι κάπως προσεκτικοί σήμερα.

    20 Φεβρουαρίου 2011 11:56 π.μ. Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.

    Κατερίνα82 20 Φεβρουαρίου 2011 3:00 μ.μ. Όπως έγραψα και στο άρθρο μου, πιστεύω βαθύτατα στην ελευθερία της έκφρασης, όταν όμως συνδυάζεται με τον σεβασμό του χώρου. Και η μετάλλαξη σε πίστα δεν συνάδει με κανενός είδους σεβασμό, προφανώς. Το ποιου επιλογή ήταν νομίζω μπορούμε να το μάθουμε, χωρίς να εικάζουμε. Το αν κρύβεται κάτι (δεν θέλω να πιστεύω κάτι τέτοιο) ίσως να μην το μάθουμε. Όσον αφορά τους χορηγούς, αν κατάλαβα καλά είναι χορηγοί επικοινωνίας πράγμα που σημαίνει ότι αναλαμβάνουν την ευθύνη της προβολής της εκδήλωσης για διαφημιστικούς σκοπούς - δεν νομίζω ότι είναι κάτι το ιδιαίτερο.

    20 Φεβρουαρίου 2011 3:11 μ.μ. Πολλές ερωτήσεις. Οι απαντήσεις, από την πλευρά των υπευθύνων, θα είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

    Φίλε Δημήτρη, 20 Φεβρουαρίου 2011 3:59 μ.μ. Συμφωνώ με αυτά που γράφεις. Αλλά πιστεύω ότι δεν πρέπει να βγάλουμε συμπεράσματα από μία και μόνο εκδήλωση, που εκ των πραγμάτων περιγράφεται ως πάρτυ και μάλιστα καρναβαλικό. Το κείμενο το έγραψα για να καυτηριάσω τον τρόπο και τον τόπο και όχι το περιεχόμενο. Ότι, δηλαδή, δεν μπορεί κάποιος να συνδυάσει την αίθουσα του πολιτιστικού με κάποιου είδους πάρτυ. Είναι έννοιες αντίθετες, κατ εμέ. Εκτιμώ ότι με το τέλος της φετινής σεζόν, θα πρέπει οι υπεύθυνοι των πολιτιστικών του δήμου να κάνουν μια αποτίμηση για τα δρώμενα που έλαβαν χώρα στο πολιτιστικό. Αυτό σημαίνει για εκδηλώσεις, προγραμματισμένες, κι όχι έκτακτες ή κατ ανάγκην (αν είχαμε την "τέντα", που θα γινόταν το eurovision πάρτυ;) Μέσα από αυτή την αποτίμηση, που έχει πιο γενικό χαρακτήρα σε σχέση με τον ειδικό χαρακτήρα του θέματος του άρθρου, χρειάζονται προτάσεις για μαζική εκμετάλλευση του χώρου. Με άλλα λόγια χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια από τους ιθύνοντες, επαφές με πολιτιστικές ομάδες άλλων δήμων, ιδιώτες που θέλουν να κάνουν εκδηλώσεις (πχ Ωδεία) από όλο το λεκανοπέδιο, να φιλοξενήσει εκθέσεις στον δεύτερο όροφο (όπως έγινε στα εγκαίνια του χώρου)και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Χρειάζονται ανοιχτές πόρτες και όχι λουκέτα, και αυτό προϋποθέτει δράση και όχι εφησυχασμό. Και φίλε Δημήτρη, πιστεύω ότι, μέσα από την υπερπροσφορά για πραγματοποίηση εκδηλώσεων θα έρθει νομοτελειακά και η αναβάθμιση και η ποιότητα αφού οι ιθύνοντες θα έχουν και τη δυνατότητα φιλτραρίσματος. Δεν θέλω να πω περισσότερα, θα κάνω και την δική μου αποτίμηση στο τέλος της σεζόν. Αλλά δεν ελπίζω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Βασίλης Γραβάνης23 Φεβρουαρίου 2011 - 12:56 μ.μ.

    20 Φεβρουαρίου 2011 5:41 μ.μ. Κερδίζουμε και άλλα πράγματα, από την Τέχνη. Συμφωνώ απόλυτα με αυτά που γράφεις για τα παιδιά από το Μοσχάτο, μόνο μια μικρή ένσταση. Συνήθως το ρεπερτόριο το επιλέγει ο καλλιτέχνης, εκτός να ο ίδιος προσφέρει κάποιες διαφορετικές επιλογές.

    Φίλε Σπύρο, 21 Φεβρουαρίου 2011 2:15 μ.μ. Σημαντική η προτροπή σου και δεν έχω λόγο να διαφωνήσω. Άλλωστε τα θετικά τα επισήμανα και εγώ με το άρθρο μου. Αλλά φίλε Σπύρο, έχεις επισκεφθεί την αίθουσα• πιστεύεις ότι είναι χώρος για πάρτυ;

    Αγαπητέ a s t r o b o y, 21 Φεβρουαρίου 2011 3:45 μ.μ. Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιό, σου και θεωρώ σημαντικότατες τις προτάσεις σου για τον τρόπο λειτουργίας του πολιτιστικού. Θυμάμαι ότι είχα διαβάσει ένα αντίστοιχο σχόλιο, με την ευκαιρία των εγκαινίων, στο ΜοσχατουΠολις, με προτάσεις για τον τρόπο λειτουργίας που αν τις είχαν υιοθετήσει οι υπεύθυνοι, ίσως να μην χρειαζόταν να κάνουμε αυτή την κουβέντα σήμερα. Η ένσταση του άρθρου μου, όμως, δεν ήταν στο αν πρέπει να παραχωρηθεί το πολιτιστικό για την παρουσίαση των υποψηφιοτήτων για την eurovision• ως εκεί καλά. Νομίζω ότι ήταν αρκετά σαφές πως το πρόβλημα που εντοπίζω είναι στο χαρακτήρα της εκδήλωσης και όχι στο περιεχόμενο. Με την παρουσίαση των τραγουδιών είμαι απόλυτα σύμφωνος. Με το πάρτυ όμως όχι.

    ΥΓ Τα ερωτήματα που θέτεις είναι καίρια. Ποιος, όμως, θα απαντήσει....;

    Φίλοι μου αυτά προς το παρόν. Θα προσπαθήσω να συνεχίσω κάποια άλλη στιγμή.

    Βασίλης Γραβάνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Η τοποθετηση του Βασιλη στο αρχικο κειμενο ειναι ενδιαφερουσα.
    Ο Βασιλης ειναι απο τους λιγους που εχουν λογικη και γνωση.Το Πολιτιστικο πρεπει να προσεχθει ιδιαιτερα.Μπορει να αργησε ,αλλα ολοι το καλοδεχτηκαμε.
    Το παρτυ,με τρομαζει λιγο.Αςευχηθουμε να το σεβαστουν.
    Θελω να σταθω στα δυο σχολια της Θαλειας.Συμφωνω απολυτα και με τα δυο.Επισης να στειλω το σεβασμο μου στην κοπελια και να της ευχηθω παντα επιτυχιες και καλη δυναμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Βασίλης Γραβάνης23 Φεβρουαρίου 2011 - 4:28 μ.μ.

    Δεν ήθελα να επανέλθω άμεσα, διότι έχω αφήσει κάτι εκκρεμότητες στα σχόλια που έκανα στην βάση του ευγενούς διαλόγου. Το θέμα της κοπελιάς που έθεσε η Θάλεια είναι όμως τόσο σημαντικό που θα ήθελα να γράψω κάτι ως πρόλογο. Και ο Γιωργος.Π.το το επανέλαβε, οπότε πρέπει να κάνω ένα ταπεινό σχόλιο και να παραθέσω το δικό του λόγο: "το σεβασμό μου στην κοπελιά και να της ευχηθώ πάντα επιτυχίες και καλή δύναμη."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Θαλεια απο Μοσχατο.23 Φεβρουαρίου 2011 - 8:57 μ.μ.

    Κ.Γραβανη καλησπερα.
    Σας γνωρισα για πρωτη φορα οταν εισαστε περιπου 11 χρονων.Ειχε γενεθλια ενας συμαθητης σας,και ετυχε να βρεθουμε και εμεις.Καποια στιγμη, σας παρακαλεσαν οι συμμαθητες σας να παιξετε πιανο.
    Καθησατε στο πιανο,και ο χωρος γεμισε απο νοτες.
    Ενα μικρο παιδι,ειχε καθηλωσει ολους μας, με τη μουσικη του ικανοτητα και ευαισθησια.
    Χαιρομαι, γιατι διατηρησατε την ευαισθησια σας και αυξησατε την μουσικη σας ικανοτητα.
    Οταν σας βλεπω,θυμαμαι παντα εκεινα τα γενεθλια, εσας στο πιανο και τον Τακη τον Πανοπουλο να σας κοιτα με θαυμασμο.Εκεινος μας εφυγε γρηγορα.Ευχομαι σε εσας να ειστε παντα καλα γεματος υγεια και προκοπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Βασίλης Γραβάνης24 Φεβρουαρίου 2011 - 1:52 π.μ.

    @ Θαλεια απο Μοσχατο. Μου θυμίσατε εικόνες που είχαν βγει από την μνήμη μου. Όμως μετά από αυτό, αισθάνομαι ότι τις βλέπω πραγματικά μπροστά μου. Θυμάμαι καθαρά το γεγονός που μου λέτε, όμως θυμάμαι πολύ αμυδρά τους παριστάμενους. Τους δε οικοδεσπότες, αν μιλάμε για το ίδιο γεγονός που πιστεύω ότι για το ίδιο μιλάμε, τους θυμάμαι και τους περιβάλλω ακόμα με μεγάλη αγάπη. Με συγκίνησε ειλικρινά η αναφορά σας στον Τάκη, που ήταν ο αδελφός του παιδικού μου φίλου. Ευχαριστώ για τις ευχές σας, ανταποδίδω. Σας περιμένω στην συναυλία της Κυριακής.
    Να ζητήσω συγγνώμη από το ιστολόγιο για το εκτός θέματος σχόλιό μου αλλά ήταν μεγάλη εσωτερική ανάγκη και δεν μπορούσα να το αποφύγω. Και να πω πολλά ευχαριστώ στην Θαλεια από Μοσχάτο γιατί μου θύμισε συναισθήματα και εμπειρίες που η καθημερινότητα με είχαν κάνει να ξεχάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Βασιλη και Θαλεια. Ειμαι και εγω φιλος του ιστολογιου.Διαβασα τα σχολια σας.Εχει αξια καποιες στιγμες να ξεφευγουμε απο τα θεματα που αναρτωνται.
    Πιστευω, οτι οι υπευθυνοι και οι φιλοι της Μοσχατου πολις, ειναι ατομα με ιδιαιτερες ευαισθησιες και δεχονται με ευχαριστηση τετοιου ειδους παρεκτροπες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια αναγνωστών γίνονται με δική τους ευθύνη!!!
Παρακαλούμε αποφεύγετε τις οξύτητες και τα εκτός θέματος σχόλια