Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2011

Σκέψεις για το Καρναβάλι

Η αλήθεια είναι ότι στο Μοσχάτο δεν είχαμε κάποια ιδιαίτερη παράδοση σε Αποκριάτικες γιορτές και δρώμενα ή σε καρναβαλικές παρελάσεις.
Ό,τι όλος ο κόσμος, το ίδιο κι εμείς, θα μπορούσαμε να πούμε πολύ απλά, μα περιεκτικά.
Γλέντια στα σπίτια με πρόχειρες, αλλά ευρηματικές μεταμφιέσεις, κάποιες μικρογιορτούλες στα σχολεία, περιφερόμενοι τσιγγάνοι με το γαϊτανάκι συνοδεία κλαρίνων, κλπ…

Κανονικά πράγματα, δηλαδή, μέχρις το 1986, τότε που μια ιδέα του Σπύρου Νικολετάτου και η άμεση δράση του δημοτικού σύμβουλου Γρηγόρη Παπαδόπουλου, κουβάλησαν στους δρόμους του Μοσχάτου τους καρναβαλιστές της Πάτρας, οι οποίοι είχαν κατέβει στην Αθήνα για να διαφημίσουν ζωντανά την Πατρινή αποκριάτικη φιέστα!
Από εκεί άρχισαν όλα.

Πολύ σύντομα το Μοσχατιώτικο Καρναβάλι έφτασε να καλύπτεται τηλεοπτικά (και μάλιστα από το κρατικό κανάλι) και να εδραιωθεί σαν ένα από τα καλύτερα και δημοφιλέστερα Ελληνικά καρναβάλια, μαζί με αυτά της Πάτρας, της Ξάνθης και της Θήβας!
Θυμάμαι ότι στην αρχή – ως δημοτικός σύμβουλος – ήμουνα κάθετα αντίθετος στο περιεχόμενο της παρέλασης, ως μίας αντιγραφής χωρίς νόημα και μίας άγαρμπης εισαγωγής σεξιστικών παρουσιάσεων και παρουσιών, κακού γούστου.

Στη συνέχεια, παρέα με τις ποιοτικές, ήρθαν και οι οικονομικού περιεχομένου ενστάσεις.
Μιλώντας την αλήθεια, πρέπει να δεχτούμε ότι είτε έτσι, είτε αλλιώς, το Καρναβάλι έστω λίγο δαπανηρό και έστω μέτριας καλαισθησίας (για το επίπεδο των απαιτητικών) πρόσφερε χαρά και αναψυχή σε μεγάλες λαϊκές μάζες και κυρίως πρόβαλε το Μοσχάτο πανελλήνια, συνδυαστικά μάλιστα και με άλλα πράγματα.
Γιατί μπορεί από το καντράν της τηλεόρασης, η εικόνα της κεντρικής λεωφόρου να μην έδινε (και να μην δίνει) μια εικόνα που θα αντιστοιχούσε στην εντυπωσιακή πρόοδο της πόλης, όμως οι επισκέπτες την ημέρα της κεντρικής παρέλασης εισέπρατταν και αντίστοιχα στην συνέχεια εξέπεμπαν τις θετικές εντυπώσεις από μια νοικοκυρεμένη και γιατί όχι όμορφη συνοικία.

Παρόλα αυτά, το έλλειμμα από όλη την καρναβαλιστική ιστορία του Μοσχάτου, που διασυνδέεται με τις σημερινές δυσκολίες αλλά και καθορίζει την μοίρα του – σήμερα και αύριο – εστιάζεται στην απουσία ενός Οργανισμού για το Καρναβάλι.
Εάν υπήρχε ο Οργανισμός όλα αυτά τα χρόνια, όχι μόνον θα είχε δώσει καλύτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά στην μοσχατιώτικη φιέστα των Αποκριών, αλλά θα είχε ίσως ετοιμάσει και την εναλλακτική λύση για ένα πρόγραμμα που θα εξασφάλιζε τη συνέχιση και ταυτόχρονα τις οικονομικότερες λύσεις, παρά τις δημοτικές εκλογές ή την οικονομική κρίση.

Η δυσκολία χειρισμού της κατάστασης φάνηκε στην σχετική συγκέντρωση που προσωπικά ο ίδιος ο Δήμαρχος χειρίστηκε και ξεχείλισε στην εισήγηση που κατατέθηκε στο Κοινοτικό Συμβούλιο Μοσχάτου!
Αλλά αφού δεν υπάρχει Οργανισμός Καρναβαλιού ή κάποια άλλη σχετική δομή και υπηρεσία, απορώ πως η σημερινή Δημοτική Αρχή αγνόησε την εμπειρία του Γρηγόρη Παπαδόπουλου.
Ο δήμαρχος ή ο αρμόδιος αντιδήμαρχος ζήτησε την αρωγή του, Ναι ή Όχι;

Παρά τις επιφυλάξεις που πάντα διατύπωνα, ειδικά για φέτος πιστεύω ότι η κεντρική παρέλαση δεν έπρεπε να καταργηθεί.
Πρέπει να γίνει κόντρα στην κακομοιριά της λιτότητας και στην κοινωνική κατάθλιψη που δημιουργεί το μνημόνιο.
Με χαμηλό budget, αλλά ενισχυμένη με το πνεύμα και τη θέληση των πολιτών του Ταύρου και του Μοσχάτου...
Η μεγάλη παρέλαση, βασισμένη στην υποστήριξη των δημοτών, οργανωμένη προσεκτικά από αυτούς που έχουν την ευθύνη, το κέφι και την εμπειρία θα έπρεπε να ακολουθήσει τα βήματα διεύρυνσης.
Να ξεκινήσουν οι Ταυριώτες από τον Εσταυρωμένο και οι Μοσχατιώτες από την Παραλία και αφού διασχίσουν τις γειτονιές τους να μπουν στην Πειραιώς, να συναντηθούν στα όρια των παλιών δήμων, κι εκεί να γίνει αποκριάτικο γλέντι...

Μέσα και πάνω στην Οδό Πειραιώς!

Στέφανος Ν. Μπιζάνης

18 σχόλια:

  1. Agapite k.Mpizani tha sumfwnisw se arketa apo ta simeia tou athrou sas.
    Tha ithela omws na sas thumisw oti to karnavali sto Moschato den to dimiourgeise o tote antidimarxos kai polu perissotero o k. Nikoletatos alla i tote fournia newn pou thelane na deixounto poso dimiourgiki genia itan.
    Idika o k.Nikoletatos itan enas akros akatallilos anthrwpos pou steroutan fantasia kai dimiourgikotita opws allwste kai o k.Papadopoulos o opoios to mono pou ton endiefere idika ta teleutaia xronia itan i proswpiki tou provoli kai poio sugkekrimena i diafimisi tis epixiris tou.
    Oso gia to kostos tou karnavaliou oloi gnwrizoume oti panta itan megalo alla euriska"tropous"na ta apokruvoun apo olous mas...
    Oso gia tis fetines giortes twn apokrwn kai ta tou karnavaliou min anisixeite exoun kanei tis aparetites kiniseis tous gia na mas xrusosoun to xapi.
    Toso o "neos" dimarxos oso kai o k.Iwannidis pou ws gnwsto kinei ta nimata tou dimarxou ..
    Den exete para na rwtisete ti polo paizoun i etairia sumvoulwn pou kukloforei aprokalupta sto dimarxeio plesionontas panta ton k.Iwannidi kai ti sumfwnia exoun kleisei me tis xorigies pou tous paraxonte.
    Episeis ti rolo exei sugkekrimeni etairia paragwgis pou sunergazete me ton k.Iwannidi gia tin diexagwgi tou karnavaliou...
    Tha eprepe na xerete apo tin empeiria sas oti tipota den einai opws fainete..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πρόταση Αναβάθμισης του καρναβαλιού.
    Παρελαύνουν η κ.Λουκή ντυμένη πλημμύρα,η κ.Καπετανάκη ντυμένη Πετράλωνα,η κ.Καραβία ντυμένη απολυμένοι γυμναστές,ηκ.Λουκάκη βρεφονηπιακός σταθμός που ποτέ δεν έγινε,ο κ. Μπούτσης ντυμένος διαλυμένη φιλαρμονική και διευθυντής ωδείου στην εντατική,ο κ.Δημητρίου ντυμένος διαχρονικός γραμματέας,ο κ.Δαμηλάκος ντυμένος πωλητής του Σούτου,ο κ.Ντερέκας ντυμένος αδικημένο παληκάρι με την κουδούνα στο χέρι,οι κ.Σιώκας και Καραφωτιάς ντυμένοι φερέφωνα της δημοτικής αρχής,Ολοι οι υπόλοιποι ντυμένοι γλάστρες, ο κ.Ιωαννίδης ντυμένος το πάνω χέρι και στην εξέδρα να παρακολουθεί και να χειροκροτεί εκστασιασμένος ο δημαρχός μας κ.Ευθυμίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΦΙΛΕ 4:Ο8μ.μ. με το ειδος της γραφης που χρησιμοποιεις αδικεις το κειμενο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κ.Μπιζανη συμφωνω μαζι σας για το πως ξεκινησε το καρναβαλι.Επισης για την απουσια οργανισμου.Ξεχασατε ομως οτι εδω και 10 χρονια, εχει ξεκινησει η συζητηση για την κακη ποιοτητα η τον λαθος χειρισμο των εκδηλωσεων οπο τον Κ.Παπαδοπουλο.Δεν πιστευω οτι εχετε επιλεκτικη μνημη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για να διαβασω το πρωτο σχολιο, μου βγηκαν τα ματια.ΓΙΑΤΙ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ;Ας κανουμε και καποιες ανορθογραφιες να γραφουμε ελληνικα ομως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Esu file anwnume,opws kai egw vevaia, ti ksereis gia thn dhmiourgikh genia tou '86 pou otan megalwse kapileuthke to kinigou tou xamenou thisavrou kai otan evgaine to xartziliki den tous peiraze kanenas Papadopoulos kai Iwannidis.
    Meta h idia dhmiourgikh genia "poulhse" thn texnognosia ths ston Renth kai apodunamonontas to diko mas karnavali.
    Ksereis to na les mono thn mish alhtheia einai isws antaksio tou na les psemata.
    O arthrografos pisteuw pws evale to thema sthn swsth tou vash kai esu apla koitas na rikseis lasph kata pantwn.
    Kai oi krinontes krinontai.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι εισηγήσεις του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Μοσχάτου σχετικά με το Καρναβάλι:

    3o Συμβούλιο Δημοτικής Κοινότητας Μοσχάτου

    Θέμα:Αναμόρφωση και εξέλιξη του θεσμού του καρναβαλιού

    Αποκορύφωμα των εκδηλώσεων που θα προηγηθούν εκείνες τις μέρες να είναι μια κεντρική παρέλαση που θα πλημμυρίσει τους δρόμους από καρναβαλιστές και μικρά παιδιά και μια υπαίθρια γιορτή που θα εξαπλωθεί σε όλη την πόλη. Καρναβαλιστές μπορούν να μεταφερθούν εκείνη την μέρα και από την Δημοτική Κοινότητα του Ταύρου, γεγονός που θα βοηθήσει στην πραγματική σύγκλιση των δύο πόλεων.

    Την Καθαρά Δευτέρα να οργανωθούν εκδηλώσεις με παραδοσιακό χαρακτήρα στην παραλία του Μοσχάτου.

    Κοινώς για την παρέλαση μεταφέρουμε με τη γαλέρα κομπάρσους από την επαρχία και την καθαρά Δευτέρα όποιος επαρχιώτης του Ταύρου επιθυμεί πολιτιστική αναβάθμιση ας έρθει στην παραλία του Μοσχάτου.Ρε δεν βάζουν μυαλό με τίποτα. Άλλαξε ο Μανωλιός.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητέ μου ανώνυμε 10.18 θα ήθελα να σου πω ότι και μιας και θες την αλήθεια μάθε ότι η γενιά εκείνη ΠΟΤΈ δεν ξεπούλησε ούτε αποδυνάμωσε το δικό μας καρναβάλι για του Ρέντη απλά οι "δικοί" μας ευθυνοντες ΑΠΑΞΊΩΣΑΝ την γενιά εκείνη ή χειρότερα αφού την εκμεταλλεύθηκαν και την καπηλευτικαν την αμφισβήτησαν και την εκμηδένισαν.
    Γι'αυτο και εκεινη δικαιοσ κοιταξε αλλου που τιν τιμισανε και την τιμουν ακομη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΤΟ ΝΗΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΙΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΟΠΩΣ ΗΡΘΕ Η ΠΑΤΡΑ ΤΟ 1986 ΣΤΟ ΜΟΣΧΑΤΟ Η ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΜΟΣΧΑΤΟΥ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΙΑ ΔΥΝΑΤΗ ΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΕΒΟΥΝ ΣΤΗ ΠΑΤΡΑ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΚΟΜΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΣΤΗ ΠΑΤΡΑ ΦΕΤΟΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΗΜΑΔΕΎΟΥΝ ΤΟ ΤΡΟΠΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΟΥ ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΟ ΟΡΓΑΝΏΝΟΝΗ ΤΟΥ ΚΡΥΜΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ ΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ Η ΠΑΤΡΙΝΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΕΤΡΕΠΑΝ ΠΟΤΕ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΚΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΟΣΧΑΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΣΤΗ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ ΑΠΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΜΟΣΧΑΤΟ Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ ΕΙΝΑΙ 300 ΜΕΤΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Είσαι τόσο αιχμηρή λόγχη που δεν τρυπάς ούτε μπαλόνι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Na fantastw oti i anavathmisi tou karnavaliou einai sta plaisia tis anavathmisis twn politistikwn dromenwn kai stin sunenosi twn dimwn.
    Exw omws kapoia erwtimata:
    1.Auto tha ginei apopsilonontas kai exafanizontas oli tin politistiki poreia tou Tayrou ta perasmena xronia kai apaxiontas anthrwpous kai thesmous?
    2.Me xrimata pou erxonte me upogeious tropous apo etairies pou dinoun dithen dwrean xorigies ?
    3.Me tous idious anthrwpous pou to mono pou tous endiaferei einai i prwsopiki tous provoli kai i tsepi tous.
    Ma gia poso kairo nomizoun oti mporoun na upotimoun tin noimosini mas....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΑΓΑΠΗΤΟ ΜΟΣΧΑΤΟΥΠΟΛΙΣ ,ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΤΡΙΩΔΙΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ Η ΕΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΤΕΛΩΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ.<>.ΒΛΕΠΕΤΕ ΟΤΙ ΤΕΛΙΚΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ Η ΠΟΛΙΚΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΕΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΠΟΛΛΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΟΛΛΩΝ ΦΙΛΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ ΤΟΥΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΟΤΙΣ ΠΑΣ Ο ΥΨΩΝ ΕΥΑΤΟΝ ΤΑΠΕΙΝΩΘΗΣΕΤΑΙ,Ο ΔΕ ΤΑΠΕΙΝΩΝ ΕΑΥΤΟΝ ΥΨΩΘΗΣΕΤΑΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ti ksereis gia thn dhmiourgikh genia tou '86 pou otan megalwse kapileuthke to kinigou tou xamenou thisavrou kai otan evgaine to xartziliki den tous peiraze kanenas Papadopoulos kai Iwannidis.
    Meta h idia dhmiourgikh genia "poulhse" thn texnognosia ths ston Renth kai apodunamonontas to diko mas karnavali.


    ανώνυμε ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ 10.18, Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ 86 ΠΟΥ ΛΕΣ ΕΚΑΤΣΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1999 ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΜΙΑ ΔΡΑΧΜΗ ΓΙΑΤΙ ΓΟΥΣΤΑΡΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ. ΑΛΛΟΙ ΦΙΛΟΙ ΣΟΥ ΤΑ ΠΑΙΡΝΑΝΕ.
    ΜΕΤΑ ΑΠΟ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΕΣΕ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΡΕΝΤΗ
    ΝΑ ΤΟΥ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΣΤΗΝΟΥΝ ΜΕΛΗ ΑΠΟ ΠΑΛΙΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΟΥ ΜΟΣΧΑΤΟΥ.
    ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΕΔΩ ΕΙΜΑΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ανώνυμε4:08 μ.μ.
    αν έχεις στοιχεία για την συγκεκριμένη εταιρεία που συνεργάζεται με τον κ.Ιωαννίδη όπως λές για το καρναβάλι να τα αναφέρεις επωνύμως και για να ενημερωθούμε αλλά και γιατί είναι τουλάχιστον άδικο να καταγγέλεις κάποιον ανώνυμα χωρίς στοιχεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Adiko einai agapite file 10.37 na zitas anwnuma na se enimerwsoun.
    Alloste ean endiaferese pragmatika na matheis mporeis na rwtiseis anoixta tous airetous kai tis sumpoliteusis alla kai tis antipoliteusis.
    exeis to dikaioma ws dimotis sto epomeno dimotiko sumvoulio na katathesis tin erwtisi ston proedro tou sumvouliou gia peretero exigisies...
    kai auto mporeis na to kaneis epwnuma...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δύο μέτρα καί δύο σταθμά.Αγαπητέ Στέφανε έχω αρχίσει να χάνω κάθε ιδέα για εσένα.Πως είναι δυνατόν να κατακεραυνώνεις τους πάντες και τα πάντα όταν τα σχόλια στρέφονται κατά των Πολιτών
    Μπροστά και μάλιστα να τα διαγράφεις και να δημοσιεύεις σχόλια με αναπόδεικτους ισχυρισμούς κατά του Δημάρχου και του κυρίου Ιωαννίδη.
    Τα σχόλια 4:08 και 12:55 ειναι δημοσιεύσιμα;
    Το "κοπρίτες" όμως ήταν ενοχλητικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμε 1:02 μ.μ. ειπες mporeis na rwtiseis anoixta tous airetous kai tis sumpoliteusis alla kai tis antipoliteusis.
    περιμενω λοιπον τους αιρετους τησ αντιπολιτευσης τουλαχιστον ανοικτα να μασ πουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια αναγνωστών γίνονται με δική τους ευθύνη!!!
Παρακαλούμε αποφεύγετε τις οξύτητες και τα εκτός θέματος σχόλια