Δευτέρα, 3 Ιανουαρίου 2011

Ένα ζώον και μισό

Όταν μιλάμε για την Πολιτική, α) εννοούμε πολλά, β) την κατανοούμε ποικιλοτρόπως, ως διαδικασία και ανθρώπινη δράση, και γ) την μπερδεύουμε θριαμβευτικά με τις π ο λ ι τ ι κ έ ς, γιατί με αυτές ανατραφήκαμε.

Δεν πρόκειται να διαφωνήσω τούτη τη στιγμή με καμία ερμηνεία του όρου, είτε Αριστοτελική, είτε Καντιανή, είτε μαρξιστική, είτε καφενειακή.
Σημασία έχει ότι πρόκειται για μια δέσμη διαδικασιών μέσα στην κοινωνία, που αφορά μεν συγκρούσεις και συμφέροντα ομάδων με σκοπό την χρήση ή την κατάκτηση της εξουσίας, όμως όπως και όλες οι άλλες κοινωνικές διαδικασίες, έτσι και η Πολιτική, υπακούει και εντάσσεται σε ένα πλαίσιο κοινωνικών κανόνων.
Γραπτών και άγραφων νόμων και κωδίκων, ανάμεσα στους οποίους κατατάσσεται και η Ηθική: είτε σαν Ηθική της Πολιτικής, είτε σαν ηθική στην πολιτική.

Πιστεύω σε κάτι.
Πως όμως αγωνίζομαι γι’ αυτό το κάτι;
Λασπολογόντας και εξοντώνοντας τον αντίπαλο ή βασιζόμενος πάνω σε θέσεις, σε αξίες, στην ιδεολογία ή ακόμη και σε κάποιου είδους δεοντολογία;
Δεν γίνεται την μια στιγμή να κατηγορείς με βαρύτατους χαρακτηρισμούς τους αντιπάλους ως διεφθαρμένους και ανέντιμους, και το επόμενο δευτερόλεπτο να τους εναγκαλίζεσαι (με την δολιότητα που κρύβει η σκοπιμότητα) χωρίς καν ίχνος μεταμέλειας ή διατυπωμένης δημόσιας συγνώμης ή επανόρθωσης.

Στην σύγχρονη κοινωνία, παρά την όποια Κρίση, εξακολουθεί – έστω και σε μειωμένο βαθμό – να ισχύει μια ορισμένη δεοντολογία και μια κατακτημένη εδώ και εκατοντάδες χρόνια Ηθική σχετικά με την Πολιτική, τις πολιτικές τακτικές και την επίτευξη των πολιτικών στόχων, ειδικά όταν αυτοπροσδιορίζεσαι ως δημοκρατικός, προοδευτικός ή αριστερός.
Και έχει πρόβλημα όχι μόνον ο θήτης που παραβιάζει την ηθική στην πολιτική, αλλά και το θύμα που υποτίθεται με γενναιοφροσύνη, αλλά στην ουσία με την ίδια δολιότητα, αποδέχεται συνεργασίες, συναινέσεις και φιλικές επαφές.
Και έχει ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα η τοπική κοινωνία που δέχεται αγόγγυστα αυτό το Πολιτικά, μα και κοινωνικά, ανήθικο παιχνίδι, ίσως σαν ένα πια φυσικό δείγμα του εκπεσμού της.

Εκτός της στιγμής εκείνης (πριν 24 χρόνια) όπου η συνεργασία των ποικίλης ιδεολογικής τοποθέτησης δυνάμεων του Μοσχάτου έφερε στην τοπική εξουσία την Δημοκρατική Ενότητα (υπό τον Ταξιάρχη Παπαντώνη), σπανιότατα συναντηθήκαμε με την Πολιτική των Αρχών, ως θέσεις και πρόγραμμα, ως διαχείρισης της εξουσίας και ως συμπεριφοράς στις ανθρώπινες και διαπαραταξιακές σχέσεις.
Αντίθετα, όπως και παραπάνω συνοπτικά γράφω, συχνότατα αντικρίσαμε ή εναγκαλιστήκαμε τις π ο λ ι τ ι κ έ ς, με την έννοια των τακτικών, που με τη σειρά τους γίνονταν συνώνυμα της χειραγώγησης, του ωφελιμισμού, της εξαπάτησης, του μικροσυμφέροντος, της παραπλάνησης, κλπ.

Σήμερα, έχοντας ως δεδομένα: α) τις ανήκεστες και ανοίκειες φραστικές και άλλες επιθέσεις που πραγματοποίησαν κατά αντιπάλων τους κορυφαία αυτοδιοικητικά πρόσωπα σε Μοσχάτο (κυρίως) και Ταύρο, και β) τις μετεκλογικές συμμαχίες μεταξύ αυτών που συστηματικά και βαθειά κακοποίησαν την Πολιτική Ηθική, δεν μπορούμε ούτε να νοιώθουμε καλά, ούτε και να τρέφουμε ελπίδες για το μέλλον.
Είμαι σίγουρος πως αν ο μεγάλος Αριστοτέλης μελετούσε και φιλοσοφούσε την κατάσταση των πολιτικών εξελίξεων στο Μοσχάτο και τον Ταύρο, αντί να αναφωνήσει «Φύσει μέν ἐστιν άνθρωπος ζώον πολιτικόν», θα ψιθύριζε: ο άνθρωπος είναι ένα ζώον και μισό…

Στέφανος Ν. Μπιζάνης

26 σχόλια:

  1. Ρε άνθρωπε σε παρακαλάγαμε να κατέβεις στις εκλογές. Να πας στο Συμβούλιο να τους κάνεις να οπαραμιλανε. Κοίτα τώρα τριγύρο χάλια. Σορρυ για το υφος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. θεωρητικά έχεις δίκιο, αλλα πρακτικά είσαι εκτός πραγματικότητας και μάλιστα της ελληνικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καιρός γαρ εγγύς4 Ιανουαρίου 2011 - 1:36 π.μ.

    Στέφανε έχεις απόλυτο δίκιο. Και να είσαι εντός της πραγματικότητας. Και αν η αριστοτελική και πλατωνική πραγματικότητα δεν είναι ελληνική τότε τι είναι; Οι πολιτικές είναι το πρόβλημα και όχι η πολιτική. Οι πολιτικές τους. Και ο Αριστοτέλης μιλούσε για τους ανθρώπους της εποχής του. Τότε που οι ιδιώτες έδωσαν στην αγγλική γλώσσα την λέξη idiot. Ηλίθιοι. Και οι δικοί μας ιδιώτες, γιατί κοιτούν το ιδιωτικό συμφέρον, παρόλο που ασχολούνται με την πολιτική, η μάλλον με τις πολιτικές, το ίδιο είναι. Μόνο που είναι συνάμα και επικίνδυνοι. Γιατί όπως idiots που είναι, τα κάνουν όπως τα κάνουν.
    Το θέμα είναι να καταλάβουμε που έχουμε λάθος και εμείς. Δεν φταίνε πάντα οι άλλοι. Και σε τοπικό επίπεδο, που ξέρει ο ένας τον άλλο, έχουμε μεγάλη ευθύνη, πολιτική ευθύνη, για το τι ψηφίσαμε. Το να μην μας διώξουν από την δουλειά, το να είμαστε και να καταγραφόμαστε στις συγκεντρώσεις του νέου Δημάρχου, το να ελπίζουμε σε μια καινούρια δουλειά που δεν έχουμε..... να γίνουμε οι κοπρίτες του Πάγκαλου. Αγαπητέ Στέφανε ξέρεις πόσοι θέλουν ακόμα να γίνουν αυτοί οι κοπρίτες. Αυτούς που θα διορίζουν και θα παίρνουν οικογενειακές ψήφους, αυτοί που θα κάνουν εκδρομές με το ΚΑΠΗ, και θα κερνάει κάποιος (υψηλά ιστάμενος σήμερα),όλοι αυτοί. Όλοι αυτοί που θα συναινούν στις πολιτικές της εξαπάτησης και του ωφελιμισμού. Που το τελευταίο ως φιλοσοφική ιδεολογία, δεν έχει ατομική αλλά συνολική προσέγγιση. Αλλά....
    Αγαπητέ Στέφανε, χάρηκα ειλικρινά, το σημερινό σου άρθρο. Όμως για μια ακόμα φορά θα υπογράψω με ψευδώνυμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν είμαι από το Μοσχάτο, αλλά σερφάροντας στην μπλογκόσφαιρα έφτασα εδώ. Διαβάζοντας το καταπληκτικό σου κείμενο βρήκα ανηλέητες ομοιότητες με τον δικό μου δήμο. Τελικά είτε στην Αθήνα, είτε στην επαρχία μας πληγώνει η ίδια πολιτική αθλιότητα και αμοραλισμός. Συγχαρητήρια για το άρθρο σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΤΑ ΛΕΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΥΡΙΕ ΜΠΙΖΑΝΗ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΑΝΗΘΙΚΟ ΣΠΑΝΑΚΗ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΚΡΕΜΜΥΔΑΣ Ο ΣΩΠΑΚΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΥΚΟΥΕΔΕΣ ΠΟΥ ΕΝΩ Ο ΧΟΝΤΡΟΣ ΕΙΧΕ ΚΑΝΕΙ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΚΑΘΟΝΤΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΟΥΣΑΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΙ Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ. ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΚΑΙ ΣΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΠΑΖΑΡΕΥΟΥΝ. ΕΤΣΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΑΦΕΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ. ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ?
    Τ.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι δημότες του ενιαίου δήμου Μοσχάτου - Ταύρου τελικά μαύρισαν αυτούς που προεκλογικά καλλιεργούσαν συστηματικά την διχόνοια, έσπερναν την συκοφαντία και πίστευαν ότι θα κρύψουν την ασημαντότητά τους και θα βγουν στον αφρό μειώνοντας όλους τους άλλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο γνωστός μπούλης του Μοσχάτου, για μία ακόμη φορά απέδειξε ότι είναι πολιτικά επικίνδυνος και χωρίς πολιτική ηθική. Είχε το θράσος να μιλήσει για πολιτικά παρασκήνια, όταν ο ίδιος είχε συννενοηθεί και με τον κ. Ευθυμίου και το Σούτο για τις ψηφοφορίες !!! το πιο θλιβερό όμως είναι να βλέπεις δίπλα του αξιόλογους ανθρώπους όπως τον κ. Χαρμπάτση και τον κ. Τριβυζάκη να τον ακούν και να δείχνουν τουλάχιστο ότι του έχουν εμπιστοσύνη. Αυτοί δεν ακουν, δε διαβάζουν για το χαρακτήρα του εν λόγω προσώπου; Ταυτίζονται με έναν άνθρωπο χωρίς πολιτική τσίπα και αξίες ; Δεν είναι αυτός που πριν τις εκλογές έλεγε ότι αν χάσει δεν θα ασχοληθεί ξανά με τα κοινά του Μοσχάτου ; Αυτός δεν έλεγε ότι η Ντόρα τον περιμένει με ανοικτές αγκάλες κι όλα αυτά ενώπιον πολλών συμπολιτών μας ; Απορώ που βρίσκει τόσο θράσος κι εξακολουθεί να ομιλεί όταν έχει απωλέσει την εμπιστοσύνη τόσων ανθρώπων αλλά κι αντιμετωπίζει καθημερινά την περιφρόνηση τους. Συγχαρητήρια στους συμβούλους του κ. Ευθυμίου που δεν θέλησαν να συννετέχουν στο έκτρωμα της συμφωνίας Ευθυμίου, Σπανάκη, Σούτου και το απέδειξαν με τις ψήφους του προς τον Πηνιώτη.
    Τέλος άξια αναφοοάς είναι μία από τις τελευταίες δηλώσεις του κ. Παπαντώνη προς τον Σπανάκη "...Βασιλάκη βλέπω το 32% το έφθασες στος 19% και απ' ότι διαπιστώνω έχεις περιθώριο για ακόμη πιο χαμηλά."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φραστικές επιθέσεις άκουσα σε ομιλίες και διάβασα σε έντυπα. Ήταν όλες επιθέσεις κατά του Άρη Κρεμμύδα. Γράφεις όμως "και άλλες επιθέσεις". Σε αυτές αναφέσαι με τη λέξη "ανήκεστες";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φίλε και παλαιέ συμμαθητή θέτεις το πρόβλημα σε μια ιδεαλιστική βάση - όχι ότι αυτό είναι κακό. Δυστυχώς όπως παντού στην Ελλάδα, ΚΑΙ στην πόλη μας η Πολιτική καθορίζεται από το υλικό που είναι διαθέσιμο. Άρα θα έχουμε Πολιτική της Πλάκας, που σημαίνει αρκούμαστε στα ισχύοντα: Παν Νόμιμο είναι και Ηθικό. Η σαβουρία νίκησε στις εκλογές (όχι πως πάνε πίσω και οι άλλοι) και θα διαχειριστεί τα πράγματα όπως - όπως και όπως επιτάσσουν οι καιροί και ο συρμός. Να ευχόμαστε να υπάρχουν σωστές Υπηρεσίες. Συμφωνώ ότι ο Σταγειρίτης αν επέστεφε για μιά βόλτα στη γή, και ειδικά στο Μοσχάτο, 100% θα ψιθύριζε αυτό που υποθέτεις. Με εκτίμηση Α.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αριστοτέλης, Ηθικά Νικομάχεια 1094α27: «…δόξειε δ’ αν της κυριωτάτης και μάλιστα αρχιτεκτονικής. τοιαύτη δ’ η πολιτική φαίνεται.»
    Από την άλλη μεριά έρχεται ο νομοθέτης και βάζει τι? "“Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης”.
    Πολιτική λοιπόν και Αρχιτεκτονική. Που κατατείνουν και οι δύο παραπάνω αρμονίες; Στην Ηθική Τελειότητα! Κι όλα αυτά με ποιόν θα τα παλέψουμε; Με τον Δημητρίου, τον Σπανάκη και το Ντερέκα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλησπέρα και συγχαρητήρια για το άρθρο που χαρακτηρίζεται από αρτιότητα και έντιμη διάθεση, πράγματα που δεν συναντάμε στα μπλόγκς του Μοσχάτου. Έχει όλα τα χαρακτηριστικά του πολύ καλού αρθρογραφήματος. Θέλω να εκφράσω την πεποίθηση μου ότι ο Ανδρέας Ευθυμίου δεν έχει σχέση με τις τακτικές που δρομολογούνται στο επίπεδο του δήμου. Νομίζω ότι είναι διαφορετικός ο χαρακτήρας του και αν σήμερα συμβαίνουν κάποια πράγματα μάλλον είναι επηρεασμένος από κακούς συμβούλους και την επιρροή του απελθόντος δήμαρχου. Δώστε του χρόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Ανώνυμος 3 Ιανουαρίου 11, 7:13 μμ
    Ασφαλώς και είσαι συγχωρεμένος.
    Κατά τα άλλα, απάντάω: κάθε πράγμα στον καιρό του, και ο Πέτρος ο Δημητρίου τον Αύγουστο. Μα τώρα σκέφτηκε ο φουκαράς ότι είναι η ώρα για να βοηθήσει;
    (Τα παραπάνω δεν άπτονται φυσικά του υπό ανάγνωση και κρίση χρονογραφήματος μου, αλλά του ηλικιακού)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Ανώνυμος 3 Ιανουαρίου 11, 11:51 μμ
    Συμφωνώ στα περί πραγματικότητας, αλλά τι ωραιότερο της ουτοπίας; Ήταν ένας από τους πολλούς λόγους που εγκατέλειψα το άρμα του κατεστημένου (άσε που στην Δημοκρατική Ενότητα βάλανε φερετζέ και την ονομάσανε Ανθρώπινη Πόλη).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ Καιρός γαρ εγγύς
    Φίλτατε Β. νομίζω ότι μας έμειναν οι πλατωνικές και αριστοτελικές εμμονές μας, γιατί στην πραγματικότητα δεν είμαστε παρά απόγονοι του Μακιαβέλι. Γιατί ο μακαρίτης ο Νικολό και πολύ αργότερα ο Μπενεντέτο Κρότσε μας ξεκαθάρισαν ότι πολιτικά έντιμος είναι ο πολιτικά ικανός. Ευθυμίου δήμαρχος, Ντερέκας πρόεδρος και Σπανάκης μείζον αντιπολίτευσης. Ιδού το σύστημα και η Εξουσία, που στη δεδομένη στιγμή εκμεταλλεύτηκε τη δύναμή του, ίσως και με τους τρόπους που περιγράφεις. Συμφωνώ με την διαπίστωση – ερώτηση που μου απευθύνεις: “ξέρεις πόσοι θέλουν ακόμα να γίνουν αυτοί οι κοπρίτες”. Είναι ο λόγος που κριτίκαρα την γενικότερη στάση της τοπικής κοινωνίας που απαθής παρακολουθεί τις πολιτικές ανηθικότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ Χρήστος Πανδής
    Έτσι ακριβώς! Είμαστε όλοι ένα απέραντο τσίρκο, που βέβαια όταν το ξεβολεύουν μπορεί να κραυγάσει «επαναστατικά»: Να καεί το μπουρδέλο η Βουλή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ Ανώνυμος 4 Ιανουαρίου 11, 10:29 πμ
    Αν ήσουν ινδιάνος, θα σε αποκαλούσε η φυλή σου «Μάτι του Γερακιού». Την παρατήρηση σου για τον Κρεμμύδα, σε περίπτωση που δεν διαβάσει το σχόλιο σου, θα του διαβιβαστεί δια ζώσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ Ανώνυμος 4 Ιανουαρίου 11, 11:31 πμ
    Χαίρομαι ιδιαίτερα για το διαφορετικό σου σχόλιο, αλλά δυστυχώς είναι εκτός τόπου και χρόνου. Μιλάμε για την Πολιτική, όπως αυτή θα έπρεπε να ασκείται από τα δημόσια πρόσωπα και της ομάδες που προωθούν συγκεκριμένες θέσεις και έχουν σαφείς στόχους. Δεν μιλάμε για μεθόδους του όχλου που συνήθως υπερθεματίζοντας (με σκοπό την ευχαρίστηση του αρχηγού) προβαίνει σε ελεεινές πράξεις κατά των αντιπάλων. Όμως θα φροντίσω σύντομα να γράψω 2-3 κουβέντες περί διχόνοιας, αλλά και περί ασήμαντων ανθρώπων, ώστε να σε ικανοποιήσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ Ανώνυμος 4 Ιανουαρίου 11, 1:34 μμ
    Εσύ περνάς από τη θεωρία στην πράξη και από την γενική περιγραφή στα καυτά παραδείγματα και γεγονότα. Από τη συζήτηση αμφιθεάτρου στην ώρα του εργαστηρίου! Εύγε!
    Μια απορία όμως που μπορεί να ενισχύσει την γενική άποψή μου περί Ηθικής στην Πολιτική: Στον χλευασμό του απελθόντα δήμαρχου, ποια ήταν η αντίδραση του κ. Σπανάκη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @ Ανώνυμος 4 Ιανουαρίου 11, 3:30 μμ
    «Ανήκεστος» σημαίνει και φοβερός (πέρα από αθεράπευτος, ανεπανόρθωτος). Η έκφραση «άλλες επιθέσεις» έχει να κάνει με πράξεις και τακτικές κατά της ελεύθερης βούλησης ανθρώπων που ήθελαν να κατέβουν στις εκλογές με το ψηφοδέλτιο «Πολίτες Μπροστά». Δυστυχώς οι εκβιασμοί προήλθαν από τον πολιτικό χώρο στον οποίο ανήκω και είναι ένα γεγονός που από την πλευρά μου δεν θα μείνει αναπάντητο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ Αλέξανδρος Π.
    Γειά σου Άλεξ. Συμφωνώ με το υλικό και έχω μια ιδέα που θέλω να δουλέψω επάνω της: Από πού προέρχεται και από πού αντλείτε το πολιτικό προσωπικό στην τοπική κοινωνία και στις θέσεις εξουσίας! Το σχόλιο σου ενδυναμώνει το project που στριφογυρίζει στο μυαλό μου. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ Ανώνυμος 4 Ιανουαρίου 11, 4:26 μμ
    Τέλειο τηλεγράφημα! Μου άρεσε η σημειολογική σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ Ανώνυμος 4 Ιανουαρίου 11, 4:34 μμ
    Συμπαθώ ιδιαίτερα τον Αντρέα. Από την πλευρά μου και όσο έχω τη δύναμη προσπαθώ να ενισχύσω την ανάγκη να δοθεί χρόνος στον νέο δήμαρχο. Όμως κι αυτός να γνωρίζει ότι «ο μεγαλύτερος εχθρός της εξουσίας είναι ο χρόνος». Αυτό ας εκληφθεί όπως ο καθένας επιθυμεί ή κατανοεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @ Στεφανάκο,
    ο λαός έδωσε στον Ανδρέα χρόνο μέχρι τις επόμενες εκλογές.
    Από την πλευρά σου και παρ' όλες τις προσπάθειές σου και με δεδομένη την ιδιαίτερη συμπάθεια που δείχνεις για τον Ανδρέα ...το γιουβέτσι, ... κοκορέτσι!
    Αυτό ας εκληφθεί όπως ο καθένας επιθυμεί ή κατανοεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @ Ανώνυμος 5 Ιανουαρίου 11, 12:48
    Κατ' αρχάς με λένε (και υπογράφω) Στέφανο Μπιζάνη.
    Τώρα, επί της ουσίας των όσων σχολιάζεις.
    Η αποστροφή σου "ότι ο λαός έδωσε στον Ανδρέα χρόνο μέχρι τις επόμενες εκλογές" φανερώνει όχι μόνον υπεροψία, αλλά και ότι δεν κατανόησες την ρήση: "εχθρός της εξουσίας είναι ο χρόνος". Φυσικά ο λαός ψήφισε και αποφάσισε με βάση την εκλογική νομοθεσία και κανείς δεν αμφισβητεί τίποτα.
    Και ο Καραμανλής είχε ψηφιστεί από το λαό, αλλά ο μαθηματικο-πολιτικός λόγος ΧΡΟΝΟΣ / ΕΡΓΟ μέτρησε καταλυτικά και δεν ολοκλήρωσε τη θητεία του. Κατά τον ίδιο τρόπο λειτουργούν τα πράγματα και με τον Παπανδρέου, που στην ουσία οι πολιτικές του επιλογές παλεύουν με το χρόνο.
    Αλλά ας γυρίσουμε στον Ευθυμίου.
    Έχει όντως 3 1/2 χρόνια για να πραγματοποιήσει το πρόγραμμά του και αντίστοιχα η αντιπολίτευση - χωρίς βιασύνη και υστερίες - να επιτελέσει το καθήκον της δημιουργικά για τις δύο πόλεις. Ο Αντρέας έχει μπροστά του την κλεψύδρα, και όχι ο Σπανάκης ή ο Κρεμμύδας.
    Ο υπαινιγμός σου, τέλος, για υποκρισία από μέρους μου ως προς τα αισθήματα μου έναντι αυτού, δείχνει ότι δεν κατανοείς ότι άλλο πράγμα η συμπάθεια, η φιλική διάθεση ή η εκτίμηση και άλλο η διαφορετική πολιτική τοποθέτηση.
    Με την δική σου λογική θα έπρεπε να είμαι αναγκαστικά στην ίδια πλευρά με τον Γιώργο Μενεξη και τη Μαίρη Λουκή για να τιμήσω και να επιβεβαιώσω τη συγγένεια, τη φιλία και τους όποιους άλλους δεσμούς μου μαζί τους.
    Πράγματι, ο καθένας έχει ένα δίλημμα για να αντιμετωπίσει: να το κατανοήσει και να πράξει σύμφωνα με την επιθυμία του ή σύμφωνα με την λογική και την αλήθεια των πραγμάτων.
    Ιδού πεδίον λαμπρό, που μπορεί να δώσει ακόμη και λύσεις και στην ηθική συμπεριφορά που απαιτείται κατά την ενασχόλησή μας με τα Κοινά!
    Χαιρετίσματα στην Εξουσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @ κε Στέφανε Μπιζάνη, κατ' εμέ Στεφανάκο,
    O μαθηματικο-πολιτικός λόγος ΧΡΟΝΟΣ / ΕΡΓΟ γίνεται άπειρος όταν το παραγόμενο έργο είναι μηδέν.
    Καλλίτερα να αποφεύγεις τέτοια πολύπλοκα νοήματα και να προσέξεις τον λόγο ΟΥΣΙΑ / ΜΕΓΕΘΟΣ των κειμένων σου.
    Χαιρετίσματα στο σόι σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @ Ανώνυμος 5 Ιανουαρίου 11, 1:17 μμ
    Αγαπητέ μου (σε αποκαλώ «αγαπητέ» γιατί δεν επιθυμώ να παραβιάσω μονομερώς την ανωνυμία σου) την επόμενη φορά που θα έρθεις να σχολιάσεις κάποιο κείμενο μου θα σε παρακαλούσα να προσπαθήσεις να μείνεις στο περιεχόμενό του.
    Δεν έχω καμία διάθεση για "στημένες κόντρες".
    Οι εκλογές τελείωσαν και το ρολόι ήδη μετράει αντίστροφα.
    Θα εισηγηθώ, μάλιστα, στο administration της ΜοσχατουΠολις να βάλει έναν μετρητή όπου να κάνει ένα count-down για να δούμε πόσες ημέρες (για παράδειγμα) θα περάσουν μέχρι η καινούργια διοίκηση του δήμου να επισκευάσει την νέα πτέρυγα της διχοτομημένης πλατείας δημαρχείου ή πότε επιτέλους θα πληρωθούν οι καθηγητές του Πνευματικού Κέντρου Μοσχάτου.
    Τώρα, σχετικά με το λογοπαίγνιο σου περί «άπειρου» χρόνου, είτε ισχύει ως τέτοιο (λογοπαίγνιο), είτε ισχύει ως άστοχη άποψη.
    Κοίτα πόσο ρεαλιστική ήταν η απόρριψη (δυστυχώς) της τελευταίας τετραετίας Παπαντώνη και πόσο οι πολίτες του Μοσχάτου την αποδοκίμασαν. Φαντάζομαι πως δεν χρειάζεται, ούτε θέλεις να σου απαριθμήσω αποδεικτικά στοιχεία – καταλαβαινόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια αναγνωστών γίνονται με δική τους ευθύνη!!!
Παρακαλούμε αποφεύγετε τις οξύτητες και τα εκτός θέματος σχόλια