Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2010

Αναζητούνται Ονομασίες και Περιεχόμενο...

ΓΙΑ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ...ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

Το ένα είναι ο φορέας και οι δράσεις, το άλλο είναι επί της ουσίας ένα κτηριακό συγκρότημα.
Έχουμε, λοιπόν, το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Μοσχάτου, και έχουμε και το άρτι αποκτηθέν Πολιτιστικό Κέντρο.

Πολυφορεμένες λέξεις που μάλιστα ήδη μπερδεύονται μεταξύ τους.
Ας αποδεσμεύσουμε ηχητικά το ένα από το άλλο, τώρα που είναι νωρίς…
(Χτές κιόλας κάποιοι έλεγαν: Πάμε στο Πνευματικό Κέντρο, έχει χορευτικά από τον Ταύρο)
Ξέρω πολύ καλά ότι αυτό που μετράει είναι η ουσία, όμως θεωρώ καλό και να ξεκαθαρίζουν οι έννοιες, και να συμπυκνώνουν την ουσία του κάθε πράγματος.
Τώρα αν θα το πούμε Οργανισμό ή Κέντρο Πολιτισμού το νομικό πρόσωπο, το φορέα δηλαδή που θα χαράξει πολιτική για υλικά και άϋλα, δεν έχει σημασία.
Το ίδιο κι αν το νέο κτήριο το αποκαλέσουμε Μέγαρο Πολιτισμού, Πολυχώρο ή Θέατρο «τάδε».
Βέβαια οι ονομασίες εκτός από το να μας κάνουν να καταλαβαίνουμε τι εννοούμε κάθε φορά, μπορεί να έχουν για παράδειγμα παιδευτικό χαρακτήρα ή απόδοση τιμής σε σημαντικά – γενικώς – πρόσωπα ή σε διακεκριμένους μοσχατιώτες… αρκεί να μην γίνονται τα πράγματα "κίτς" και δακρύβρεχτα.
Αν και νωρίς ακόμα, καθώς θα ακολουθήσουν σοβαρές αλλαγές με τη λειτουργία του νέου δήμου, πιστεύω ότι γενικά ο αρμόδιος για πολιτισμικά θέματα φορέας θα πρέπει να εξασφαλίσει τη μεγαλύτερη δυνατή διοικητική επάρκεια και αυτοτέλεια, ενώ στο κτήριο του Πολιτιστικού Κέντρου (όπως πολύ φτωχικά σήμερα το αποκαλούμε) να υπάρξει διευθυντής του κτηρίου και όχι να κάνει κουμάντο κανένας κλητήρας ή ευκαιριακός υπάλληλος.
Το ζητούμενο να αποκτήσει μια διαρκή και προγραμματισμένη λειτουργία, από μόνο του απαιτεί μια άλλη αντιμετώπιση.
Κλείνω με μια ιδέα, ευχή και πρόταση (πέστε το όπως θέλετε) …
Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να δημιουργηθούν Οι Φίλοι του Πνευματικού και του Πολιτιστικού Κέντρου, ώστε όχι μόνο να υποβοηθηθεί η πολιτισμική πολιτική του νέου δήμου και να εμβαθυνθεί η δράση των τμημάτων, εργαστηρίων και ομάδων, αλλά να δημιουργηθεί επιτέλους η κοινωνία των πολιτών που ευφραίνεται από το πνεύμα, τις τέχνες και γενικότερα τον πολιτισμό.

16 σχόλια:

  1. Ε μετά τις εκλογές, που δε θα 'χετε τι να κάνετε, μετονομαστείτε σε "Φίλοι του Πνευματικού και του Πολιτιστικού Κέντρου" πάρτε και δυο τρία πινέλα να ζωγραφίσετε κανένα συντρίμμι του Παπαντώνη και γενικώς αναδαΣΩΣΤΕ μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έξυπνε λογοπαίγνε, κάφρε Αριανέ φανατικέ στρατιώτη, είσαι τουλάχιστον εκτός τόπου και χρόνου....
    Περαστικά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ Ανώνυμος 25-Οκτ-10-1:05 μ.μ.

    Να είσαι σίγουρος ότι θα κάνουμε αυτό που δεν μπορείς να κάνεις εσύ και αυτό που κάποιοι όφειλαν να κάνουν τουλάχιστον επί 4 χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Ανώνυμος 25-Οκτ-10-1:53 μ.μ.

    Αφού την σήμερον ημέρα φτάνουν μέχρι οι επι της γης Κάφροι και οι εκ του διαστήματος Αριανοί να εκφέρουν απόψεις περί των πολιτιστικών πραγμάτων του Μοσχάτου, σκέψου τι έχει να γίνει όταν μιλήσουν οι normal άνθρωποι.
    Ανώνυμε και ευγενικέ κάτοικε του Μοσχάτου ήρθε η σειρά σου λοιπόν.
    Μίλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συμφωνώ με όσα γράφεις.
    Ας προχωρήσουμε μετά τις εκλογές στη δημιουργία των Φίλων, πράγμα που θέλουν και καθηγητές - δάσκαλοι που δουλεύουν στα εργαστήρια του Πνευματικού Κέντρου. Το κτήριο του Πολιτιστικού στην Κωσταντινουπόλεως έχει αυτή τη στιγμή δυνατότητες χειμερινού κινηματογράφου;

    ~ Δήμητρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ 25 Οκτωβρίου 2010 1:53 μ.μ.

    Φίλε 25 Οκτωβρίου 2010 1:53 μ.μ., επειδή είμαι ο μόνος που έκανα λογοπαίγνιο, εκτιμώ ότι αναφέρεσαι σ' εμένα. Διευκρινίζω ότι το σχόλιό μου απευθύνεται στον astroboy και τους λοιπούς αυτόκλητους μεσσίες και το λογοπαίγνιό μου έχει να κάνει με την παρωδία δενδροφύτευσης που έκαναν πριν από λίγους μήνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ "astroboy"

    Το τι μπορώ να κάνω δεν είσαι σε θέση να το γνωρίζεις, ως εκ τούτου η σχετική σου αναφορά αποδεικνύει (για άλλη μια φορά) τη μικροψυχία σου και τη μικρόνοιά σου. Κάνε μας τις φωτισμένες σου προτάσεις για συλλόγους και επιτροπές αστικολαϊκοσοβιετικοοτιναναι χαρακτήρα για να βλέπουν και οι λιγοστοί σου αναγνώστες την τρικυμία που έχετε εν κρανίω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δήμητρα

    Ότι θα προχωρήσουμε είναι σίγουρο.
    Το κτήριο του ΠΚ φαντάζομαι πως έχει τις κατάλληλες προβλέψεις, αλλά όχι μηχανή προβολής.
    Θα μάθω, και τα λέμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ Ανώνυμος 26 Οκτωβρίου 2010 2:58 π.μ.

    Περί της παρωδίας δενδοφύτευσης έρχεται κειμενάκι οσονούπω...
    Θα χαρώ να ολοκληρώσεις εκεί τις ανώνυμες κρίσεις σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Ανώνυμος 26-Οκτ-10-3:09 π.μ.

    Για να αποφύγεις τις ψυχοφθόρες και ανθυγιεινές υπερχειλίσεις θυμού, κακίας και παραφοράς, θα σε συμβούλευα να αποτανθείς σε ειδικό. Βέβαια, το ότι πρέπει να κοιμάσαι νωρίτερα, δεν το συζητώ καθόλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ "astroboy"

    Με την προτροπή σου να κοιμάμαι νωρίτερα αποδεικνύεις (για άλλη μια φορά) την αφροσύνη σου. Δεν είσαι σε θέση να γνωρίζεις για ποιο λόγο μπορεί να ήμουν ξύπνιος αυτήν την ώρα, πλην όμως το σχολίασες. Είσαι απλά ένας κουλτουριάρης κουτσομπόλης χωρίς αναλυτική σκέψη... μόνο φραστικά πυροτεχνήματα. Όσο για τη "δενδροφύτευση" θα περιμένω πως και πως το κειμενό σου και θα σου απαντήσω κατάλληλα, γιατί όποιος έχει ως μόνο σκοπό τον εντυπωσιασμό προβαίνει σε ερασιτεχνισμούς για τους οποίους δεν έχει τον παραμικρό ενδοιασμό να κοκκορεύεται. Προκάλεσέ με λοιπόν και θα αποδείξω, σε όσους (επαναλαμβάνω λιγοστούς) σε διαβάζουν, πόσο "άκυρη" ήταν η "δενδροφύτευση"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οπουδήποτε και οποτεδήποτε γίνεται δενδροφύτευση, είναι για το καλό των δημοτών, ποτέ δεν είναι «άκυρη» και αυτό έχει τη μέγιστη σημασία.
    Μη κάθεστε και μαλώνετε αν φυτεύτηκαν προεκλογικά τρία ή τέσσερα δένδρα και μην είστε τόσο κοντόφθαλμοι.
    Το βασικότερο όλων είναι ότι το Μοσχάτο είναι μία όμορφη πόλη που όλοι χαιρόμαστε να ζούμε και έτσι θέλουμε να παραμείνει.
    Κάτι λοιπόν Σπανακοαριανούς συνεχώς φαφλατάδες και μονίμως ρουσφετομπλαμπλάδες πρέπει να τους απαξιώσουμε και να τους αποβάλουμε από οποιαδήποτε δημόσια θέση ή φορέα. Οι προαναφερθέντες «τύπου – πολιτικοί» κύριοι κοιτούν, αποκλειστικά και μόνο το προσωπικό τους συμφέρον και πορτοφόλι και να είστε σίγουροι ότι στοχεύουν σε Δήμο μπίζνα……
    Αυτά προς το παρόν,

    Με αξιοπρέπεια
    Ο Σύντροφος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ 26 Οκτωβρίου 2010 2:21 μ.μ.

    Φίλε και Σύντροφε "26 Οκτωβρίου 2010 2:21 μ.μ." όταν λέω ότι η δενδροφύτευση ήταν "άκυρη" δεν βάλλω κατά της πρόθεσης. Η δενδροφυτεύσεις γίνονται υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και κατόπιν μελέτης, ειδάλλως είναι καταδικασμένες σε αποτυχία, καταπονώντας αδίκως και το έδαφος. Όταν όμως κάποιοι κύριοι ενδιαφέρονται μόνο για την προβολή είναι φυσικό επόμενο να αδιαφορούν για την ουσία. Με λαχτάρα περιμένω την τοποθέτηση του λογοτέχνη, γεωπόνου, πολιτικού αναλυτή, φιλολόγου, φίλου του πνευματικού και του πολιτιστικού κέντρου και διαφωτιστή των αδαών astroboy, που νομίζει ότι καταλληλότερος για Δήμαρχος είναι όποιος μαζέψει πιο πολλούς να πάνε να σκάψουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ Ανώνυμος – Ο Σύντροφος

    Θα συμφωνήσω μαζί σου μια προσπάθεια υπέρ του καλλωπισμού της πόλης ποτέ δεν μπορεί να κατακριθεί. Θα συμφωνήσω επίσης ότι το Μοσχάτο προοδευτικά μετεβλήθει σε μια όμορφη πόλη, που όμως άρχισε να παρουσιάζει επικίνδυνα στασιμότητα τα τελευταία χρόνια και επιπρόσθετα να χάνει το χαρακτήρα της κηπούπολης, μιάς και οι όμορφες μονοκατοικίες δώσανε τη θέση τους στις πολυκατοικίες. Ασφαλώς και πρέπει να υπερασπιστούμε την πόλη, από κάθε άποψη.
    Θα διαφωνήσω με την κατηγορηματική θέση σου περί Σπανακοαριανών φαφλατάδων, ρουσφετολόγων και λιγούρηδων. Θα διαφωνώ (τουλάχιστον ως προς το δεύτερο συνθετικό του όρου) μέχρις αποδείξεως του εναντίου, μιάς και ο μέχρι τώρα βίος και η μέχρι τώρα πολιτεία του επικεφαλής της αίρεσης των «αριανών» άλλα αποδεικνύει.
    Χάρηκα για την επικοινωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ Ανώνυμος 26-Οκτ-10-12:42 μ.μ. και 4:41 μ.μ.

    Γενικά

    Το blogάκι αυτό δεν διαγωνίζεται για εύσημα.
    Είναι μικρό όπως και το χωριό μας.
    Παρότι μεγαλώνει ο δήμος, το χωριουδάκι που γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε παραμένει το ίδιο σε έκταση.
    Απλά αλλάζει φυσιογνωμικά.
    Η πρόοδος γαρ…
    Ασχολείται με τη γειτονιά του Μοσχάτου, κυρίως και πολύ λιγότερο με τα του δήμου Μοσχάτου – Ταύρου!
    Αναγκαστικά θα είναι μικρό, άσε που δεν κόπτομαι για “μεγαλεία”: να τρέχω πίσω από ειδήσεις του τύπου “ένα αυτοκίνητο έπεσε πάνω στα φανάρια της Πειραιώς και κατάστρεψε το φωτεινό σηματοδότη” ή να πλακώνω με αυξητικά την επισκεψημότητα για να βάζω διαφημίσεις και άλλα παρεμφερή.
    Θέλουμε να είναι ένας online χώρος γνώμης και διαλόγου, και όχι ύβρεων και χουλιγκανισμού.
    Ανοιχτό blog στους πάντες και θα ήταν δυστύχημα να βάλουμε προεπισκόπηση των σχολίων εξαιτίας ανόητων συμπεριφορών.

    Ειδικά

    Η εξόρμηση που έγινε στην πλατεία Αθανασίου Διάκου ήταν μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού που προβλέπει παρεμβάσεις (γιατί θα συνεχιστούν μετά τις εκλογές) σε πολλά σημεία του Μοσχάτου.
    Και με φυτά, και με μπογιές και με πολλά άλλα (αρκεί να υπάρχει όρεξη και φαντασία).
    Φαντάζομαι ότι η τότε εικόνα (αρχές Ιουνίου 2010), αλλά δυστυχώς και η τωρινή (τέλη Οκτωβρίου) στην πλατεία Α. Διάκου, δεν θα σου άρεσε, ούτε θα σε έκανε υπερήφανο ως Δημοτικό Σύμβουλο.
    Έτσι δεν είναι;
    Συνεπώς δεν μπορώ να φανταστώ τι σε ενόχλησε στην ακτιβιστική δράση των «Ενεργών Πολιτών Μοσχάτου».
    Οι ερασιτεχνικές μέθοδοι που χρησιμοποίησαν ή γιατί ντροπιάστηκες από το γεγονός ότι οι «Ενεργοί Πολίτες» έπραξαν αυτό που ένας ολόκληρος δήμος δεν ήταν ικανός για να κάνει;
    Μάλιστα ήρθες (νομίζω) και προσωπικά με την παρέα σου να δεις τι φτιάχνανε καμιά 50αριά ηλίθιοι…
    (αφού βέβαια την προηγούμενη ημέρα στείλατε και εργάτη να βάψει τμήματα της πλατείας ώστε να δείχνει κάπως σουλουπωμένη – υπάρχουν σχετικές φωτογραφίες)

    Σκάφτηκαν πάνω από 500 λακκάκια και φυτευτήκαν γύρω στα 500 ανθοφόρα και καλλωπιστικά φυτά.
    Κουβαλήθηκε μέσα σε ψιλοβρόχι νερό με κουβάδες και τενεκέδες που μας δάνειζαν οι περίοικοι (που σας «στόλιζαν» φραστικά) για να βρέξουμε τους λάκκους και μετά να ποτίσουμε τα φυτεμένα (καλλωπιστικά και όχι δένδρα, παρακαλώ).
    Όλη η εργασία έγινε με την επίβλεψη φίλης Γεωπόνου και ενός τεχνίτη κήπων, ώστε να μην ταλαιπωρήσουμε «αδίκως και το έδαφος» (όπως ανησυχείς στο σχόλιό σου).
    Το ακριβώς το έδαφος, το κατάξερο από την αποτισιά, λες και είμασταν στην έρημο Καλαχάρι.
    Αυτό βρήκαμε εκεί προς δόξαν των Υπηρεσιών του δήμου και της ευαισθησίας ορισμένων που σήμερα προσπαθούνε να κάνουνε το μαύρο – άσπρο.

    Το ερώτημα είναι γιατί ο Δήμος τα άφησε ανυπεράσπιστα και απότιστα επί 4 μήνες, παρά την ειδοποίηση που έγινε.

    Μήπως επειδή δεν υπάρχει υδροφόρα;
    Μήπως επειδή οι σωλήνες του αυτοποτιζόμενου συστήματος είναι διαλυμένες;
    Μήπως επειδή δεν υπάρχει κεντρική παροχή υδροδότησης;
    Ή μήπως εξέλειπε το φιλότιμο και η αίσθηση της ευθύνης;

    ΥΓ (Αρχίζω δε να φαντάζομαι ότι όλα αυτά έγιναν και πίσω από τις πλάτες του δημάρχου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Επειδή θεώρησα ότι το κυρίως θέμα του άρθρου μου έκλεισε τον κύκλο του, έσπευσα να κλειδώσω τα σχόλια μιας κατά τη γνωστή τακτική κάποιων μετεξελίσσονται σε άλλου είδους "πράγματα" και τουλάχιστον άσχετα προς το θέμα.
    Επίσης θεώρησα καλό να γράψω ένα καινούργιο και στερνό αρθράκι σχετικά με την πλατεία Αθ. Διάκου και την φύτευση εκεί λουλουδιών από πολίτες, μιάς και κάποιος "κύριος" επιμένει τέλος - τέλος ότι δεν είχαν το δικαίωμα.
    Κατά την αναγγελία του νέο άρθρου και πριν αναπτύξω τις απόψεις μου, ο εν λόγω «κύριος» θεώρησε καλό να μην περιμένει το κείμενο του πλήρους άρθρου και να μεταφέρει την διελκυστίνδα στο υπό δημοσίευση «Έδαφος αδίκως ταλαιπωρούμενο», ψέγοντας με μάλιστα ότι έκλεισα τα σχόλια ως μη όφειλα.
    Λοιπόν κοπιάρω εδώ το σχόλιο του και κλείνω οριστικά τα σχόλια στο: «Αναζητούνται Ονομασίες και Περιεχόμενο»...

    ----------------

    Ανώνυμος είπε...
    @ astroboy

    Σου απαντώ εδώ, μιας και φρόντισες να κλείσεις τα σχόλια στο άλλο topic

    1) Δεν είμαι δημοτικός σύμβουλος ούτε πρόκειται να υπάρξω.

    2) Δεν απάντησες σε τίποτα... τα ίδια (κατ' εσέ) ευφυολογήματα (κατ' εμέ κενά λόγια)

    3) Το "υπό την επίβλεψη" δεν συνιστά μελέτη... είναι αστείο να το επικαλείσαι.

    4) Η διαρκής αναφορά στην παρωδία δενδροφύτευσης αποδεικνύει την ένδειά σας σε αληθινά πολιτικά επιχειρήματα.

    5) Το αν το κάνατε για το καλό της πόλης ή για τη δημιουργία εντυπώσεων είναι καταφανές. Είναι θλιβερό να προσπαθείτε να πείσετε τον κόσμο για το αντίθετο.

    6) Απορώ αν έχεις έστω υποψία ελέγχου συνειδήσεως... μια λέξη μπορεί να χαρακτηρίσει τη στάση σου... ΑΜΟΚ


    27 Οκτωβρίου 2010 3:56 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια αναγνωστών γίνονται με δική τους ευθύνη!!!
Παρακαλούμε αποφεύγετε τις οξύτητες και τα εκτός θέματος σχόλια